جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

کشف 64 تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد 64 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شد.
کد خبر: ۷۹۷۶۷۷
کشف 64 تن مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون

سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در نشست تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به ماموریت های نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر گفت: نیروی انتظامی تمام تلاش و ظرفیت های خود را برای مبارزه با ورود مواد مخدر ، توزیع و ترانزیت آن بکار می گیرد.

وی با اشاره به تقدیم 88 شهید نیروی انتظامی به نظام گفت: سال گذشته 490 تن کشفیات در حوزه مواد مخدر انجام شد که بسیاری از آنها می توانست ترانزیت و به کشورهای اروپایی و سایر کشورها انتقال یابد که نیروی انتظامی برای امنیت انسان ها و بر اساس آمیزه های دینی به مقابله با مواد مخدر پرداخت.

این مقام انتظامی مقابله با توزیع مواد مخدر را به صورت جدی، پیشگیری، درمان و جمع آوری معتادان خیابانی را از دیگر اولویت های نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدد برشمرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که مبارزه با مواد مخدر جزو اولویت های ناجا است گفت: خانواده ها باید اهتمام بیشتری داشته باشند که سوداگران و سودجویان مواد مخدر در کمین فرزندان آنها هستند و جوانان فکر نکنند که با یک تجربه از مواد مخدر معتاد نمی شوند.

سردار مومنی با تاکید بر این که اعتیاد علاوه بر این که یک جرم تلقی می شود، بیماری صعب العلاجی است، افزود: راه بازگشت از اعتیاد سخت و دشوار است بر این اساس خانواده ها باید مراقبت کنند که چه خطری در کمین فرزندان آنها است چرا که با یک تجربه راه بی بازگشت و سختی در پیش خواهند داشت.

وی با اشاره به جلوه های خیابانی معتادان گفت: این جلوه ها باعث آزردگی خاطر و احساس ناامنی در مردم می شود بر این اساس همه دستگاه ها باید تلاش کنند تا به جمع آوری معتادان خیابانی بپردازیم.

سردار مومنی تاکید کرد: باید مراکزی برای بازپروری و درمان وجود داشته باشد تا امکان بازگشت معتادان به جامعه فراهم شود چرا که اگر مکانی برای نگهداری و بازپروری آنها نباشد نمی توان در این حوزه ورود کرد هر چند از اولویت های اصلی پلیس جمع آوری معتادان به شمار می آید اما این اقدام مهم یک نوع همکاری بین بخشی است و مساعدت تمام دستگاه ها را می طلبد تا چهره شهر از وجود معتادان پاک شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که بیش از 90 درصد از دغدغه مردم در نظرسنجی ها مبارزه با مواد مخدر بوده است، افزود: نظرسنجی که سال گذشته در این حوزه انجام شد نشان داد که اولین دغدغه و احساس ناامنی مردم مواد مخدر است و ناجا تلاش دارد در مبارزه با مواد مخدر ورود کند.

وی در مورد ایجاد مرکزی با ظرفیت 12 هزار نفری در تهران گفت: سال گذشته اقدامات لازم به این منظور آغاز شد و تاکنون تلاش های خوبی در این زمینه انجام شده برخی از ظرفیت های آن آماده و مابقی تا پایان سال 94 به اتمام می رسد اما این مرکز برای جمع آوری و نگهداری معتادان کافی نیست.

سردار مومنی تاکید کرد: اگر مراکز نگهداری معتادان کافی نباشد یا این مراکز با ظرفیت بیش از اندازه پذیرش کند اثرات سوء بعدی برجای خواهد گذاشت.

این مقام انتظامی در مورد کاشت تریاک در برخی از زمین های کشاورزی گفت: موضوع کاشت یا توزیع مواد مخدر به صورت مستمر رصد می شود و در صورتی که موردی گزارش شود بلافاصله برخورد خواهد شد اما در زمینه کاشت تریاک در زمین های کشاورزی به صورت رسمی گزارشی ارایه نشده از سوی دیگر مردمی که از مواد مخدر آسیب دیده اند به کاشت تریاک روی نمی آورند و نیروی انتظامی نیز با این مساله برخورد می کند و به هیچ عنوان اجازه کشت داده نمی شود. موضوع جدی در این زمینه در کشور وجود ندارد.

وی با بیان این که مرزهای کشور طولانی است، افزود: در مرزهای شرقی کشور از جمله افغانستان که شاخص توسعه پایین و فقر بالا است مواد مخدر وارد کشورمان می شود و در این مرز زمینه ای مستعد برای کشت، تولید و ترانزیت مواد مخدر وجود دارد براین اساس با انسداد مرزها ترانزیت مواد مخدر به حداقل می رسد هر چند اقدامات خوبی نیز در این حوزه انجام شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مورد سرقت های مسلحانه ای که طی چند روز اخیر انجام شد گفت: سرقت های مسلحانه امسال نسبت به سال گذشته در کل کشور کاهش داشته است هر چند ممکن است این موضوع در برخی از استان ها کاهش و در برخی دیگر افزایش داشته باشد اما در یک ماه و 20 روز گذشته از ابتدای سال سرقت مسلحانه 7 درصد کاهش یافته است.

مومنی در رابطه با قاچاق انسان نیز گفت: در همسایگی ما کشوری قرار گرفته که دارای شاخص توسعه پایینی است اما این که به صورت کاروانی در قالب قاچاق انسان حرکت کرده و از افغانستان وارد کشور شوند صحت ندارد.

وی افزود: با توجه به گستردگی مرزها بسیاری از آنها از راه های فرعی و بیراهه ها عبور می کنند که ممکن است آمار دستگیری و جلوگیری از قاچاق انسان را کمتر اعلام کنیم اما نکته ای که حائز اهمیت است جاذبه های ایران بوده که سبب ورود آنها به کشور می شود که با انسداد مرزها می توان از قاچاق انسان، مواد مخدر و تروریسم جلوگیری کنیم که تلاش هایی در این حوزه انجام شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها