پیروزی بزرگ ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله

100کیلومتر مربع از خاک سوریه و لبنان پاکسازی شد

ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله لبنان در نبرد مقدماتی پیش از عملیات بزرگ القلمون با آزادسازی بیش از100 کیلومتر از مناطق تحت اشغال تروریست های تکفیری، در بلندی های شهرک بریتال لبنان و عسال الورد سوریه دست به دست هم دادند و یک پیروزی بزرگ را رقم زدند.
کد خبر: ۷۹۵۸۰۵
100کیلومتر مربع از خاک سوریه و لبنان پاکسازی شد

رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی که دیروز (پنجشنبه) آغاز شد، موفق شدند با تنگ تر کردن فضا برای گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره در بلندی های القلمون، شرایط را برای مرحله دوم نبرد بزرگ این منطقه که انتظار می رود به زودی برای ریشه کنی خطر و تهدید این گروه ها و حمایت از لبنان شروع شود، فراهم سازند.

شبکه المنار خاطرنشان کرد: اگر چه حزب الله و وسائل اطلاع رسانی آن تلاش دارند از شروع نبرد حتمی القلمون سخنی نگویند اما با توجه به تحولات میدانی و منطقه جغرافیایی که دیروز رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش سوریه بر آن سیطره یافتند، می توان گفت که مرحله اول این عملیات انجام شده است.

منابع خبری با اشاره به اینکه عملیات دیروز رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش عربی سوریه بسیار سریع به اهداف خود دست یافت ، وارد شدن خسارت های سنگین به گروه های تروریستی تکفیری از جمله کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصر آنها به ویژه سرکردگان میدانی آنها را مورد تاکید قرار دادند.

براساس این گزارش، حزب الله و ارتش سوریه موفق شدند مسیرهای ارتباطی تروریست های تکفیری مسلح را به سوی جنوب و جنوب شرقی سوریه از جمله شهرک های زبدانی ، مضایا و سرغایا و شهرک های شمالی مسیر بین المللی دمشق – بیروت قطع کنند.

رزمندگان حزب الله و نیروهای ارتش عربی سوریه در عملیاتی سریع و قاطع توانستد بر منطقه ای به مساحت بیش از یکصد کیلومتر مربع از خاک سوریه و لبنان از جمله همه بلندی های النحله مشرف بر وادی الصهریج و گذرگاه الصهریج سیطره یابند.

براساس این گزارش، عملیات بمباران شدید مواضع تروریست های تکفیری مسلح ، آنها را مجبور کرد تا با رها کردن تجهیزات و سلاح های خود فرار کنند در حالیکه تعداد زیادی از آنها به هلاکت رسیده و یا زخمی شده بودند.

منابع آگاه تاکید کرده اند که عملیات رزمندگان حزب الله و ارتش عربی سوریه کاملا برنامه ریزی شده بود و همه نیروهای شرکت کننده در این عملیات سالم هستند.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که نیروهای ارتش لبنان هم با عناصر مسلح درگیر شده و مواضع خود را در مرزهای با سوریه از بقاع میانی تا منطقه مشاریع القاع تقویت کرده تا مانع نفوذ تروریست های تکفیری به داخل خاک لبنان شوند.

انتظار می رود با آزادسازی بلندی های عسال الورد و بریتال و تنگ شدن فضا برای تروریست های تکفیری ، آنها به سوی بلندی های عرسال و القاع و بقاع میانی لبنان فرار کنند.

عصر دیروز گروه های تروریستی تکفیری از ارتفاع شرقی لبنان دو موشک بی هدف به شهرک های یونین و نحله شلیک کردند که هیچ گونه خسارتی برجای نگذاشت.

روزنامه لبنانی السفیر هم در گزارشی با عنوان« القلمون، بزرگتر از رویارویی و کوچکتر از نبرد»، تاکید کرد که همه دست و پا زدن های گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره برای جلوگیری از شروع نبرد القلمون و یا دست کم به تاخیر انداختن آن ناکام ماند.

السفیر افزود: ادعای حمله پیش دستانه و اعلام شتاب زده تشکیل ارتش فتح القلمون هیچ تاثیر منفی در نیروهای ارتش عربی سوریه و رزمندگان حزب الله نداشت بلکه برعکس عاملی برای شروع این عملیات و کسب پیروزی های بزرگ و سریع و سیطره بر بیش از یکصد کیلومتر مربع از سرزمین های سوریه و لبنان از جمله چندین بلندی راهبردی در منطقه القلمون شد.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: با وجود تغییرات سریع میدانی هنوز عملیات واقعی و بزرگ القلمون شروع نشده و همچنان مراحل آماده سازی را پشت سر می گذارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها