سارق سابقه داری که تحت عنوان دانشجو در دانشگاه​های تهران و شهید بهشتی اموال دانشجویان را سرقت می​کرد از سوی پلیس دستگیر
کد خبر: ۷۷۸۱۸۶
سارق وسایل دانشجویان دستگیر شد

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، 18 دی ماه امسال مأموران کلانتری 119 مهرآباد در حین گشت زنی در محدوده پارک هاشمی ، به فردی که با مشاهده مأمورین قصد ترک پارک را داشت مظنون و در بازرسی از وی چندین کارت دانشجویی متعلق به دانشگاه های تهران و شهد بهشتی ، چند دستگاه گوشی تلفن همراه و یک دوربین عکاسی دیجیتال حرفه ای کشف می شود .

این شخص که خود را بنام "ایمان حق پرست" معرفی کرده بود ، در اظهارات اولیه مدعی شد که مدارک دانشجویی را پیدا کرده و گوشی های تلفن همراه و دوربین عکاسی نیز متعلق به خود وی است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «مظنونیت به سرقت» و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شناسایی مجرم سابقه دار

در شرایطی که متهم در زمان دستگیری خود را به نام ایمان حق پرست معرفی کرده بود ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی وی به نام "منوچهر . ج" ( 28 ساله ) با هشت فقره سابقه دستگیری و محکومیت به زندان شدند ؛ بررسی سوابق "منوچهر . ج" نشان داد که اولین سابقه دستگیری وی به سال 83 باز می گردد و طی این مدت بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت ، مشارکت در آدم ربایی و سرقت داخل خودرو دستگیر و روانه زندان شده است .

اعتراف به سرقت از دانشجویان

با توجه به شناسایی هویت واقعی متهم و همچنین شناسایی تعدادی از صاحبان مدارک شناسایی دانشجویی ، منوچهر به ناچار به سرقت اموال دانشجویان دانشگاه های تهران و دانشگاه شهید بهشتی اعتراف کرد ؛ منوچهر در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود به کارآگاهان گفت : " در زمان تردد دانشجویان جهت رفتن به دانشگاه و تحت عنوان دانشجو ( با بهمراه داشتن کیف و کتاب ) وارد دانشگاه شده و به کتابخانه ی دانشکده ها می رفتم و به ظاهر مشغول مطالعه کتاب می شدم ؛ با شناسایی افرادی که کیف پول و یا گوشی تلفن همراه را بر روی میز قرار داده بودند ، آنها را تحت نظر قرار می دادم تا زمانیکه آنها برای لحظاتی از پشت میز خود بلند شده و محل را ترک کنند ؛ در همان زمان کوتاه ، گوشی های تلفن همراه ، مدارک دانشجویی ، کیف پول و محتویات داخل لباس های قرار گرفته بر روی صندلی ها را سرقت و به سرعت از کتابخانه خارج می شدم " .

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در انجام سرقت ها و همچنین بررسی مدارک شناسایی بدست آمده از متهم ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از دانشجویان دانشکده های دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی شدند که اموال و مدارک آنها به همین شیوه سرقت شده بود .

یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در تاریخ 7 دی ماه و در حالیکه در داخل کتابخانه ی دانشگاه مشغول به مطالعه بودم ، گوشی تلفن همراه خود را نیز برای شارژ باطری به برق زده بودم ؛ برای چند دقیقه از کتابخانه خارج و مجددا به محل وسایل خود مراجعه کرده و متوجه شدم گوشی تلفن همراهم در کنار سایر وسایل بنده قرار ندارد ؛ بلافاصله با گوشی تلفن همراه متعلق به یکی از دوستانم به گوشی تلفن همراه خود زنگ زدم اما پس از چند بار زنگ خوردن ، گوشی خاموش شد.

یکی از دانشجویان دانشگاه هنر دانشگاه تهران دوربین عکاسی و مدارک شناسایی وی در همان تاریخ دستگیری متهم کشف شده بود نیز پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی و شناسایی اموال خود ، در خصوص نحوه سرقت دوربین عکاسی خود به ارزش تقریبی 5 میلیون تومان ، به کارآگاهان گفت : در تاریخ 18 دی ماه به همراه سایر دانشجویان در داخل کارگاه هنر مشغول بکار شده و دوربین عکاسی خود را بر روی میز قرار داده بودم اما در یک لحظه متوجه نشدم که چه کسی اقدام به برداشتن دوربین کرده است . ابتدا تصور کردم که دوستانم قصد شوخی کردن با مرا دارند اما پس از آنکه آنها از موضوع برداشتن دوربین اظهار بی اطلاعی کردند ، اطمینان پیدا کدم که دوربین عکاسی بنده سرقت شده است.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت با توجه به اعتراف متهم به دهها فقره سرقت از دانشجویان دانشگاه تهران و شهید بهشتی و شناسایی تعدادی از دانشجویان بعنوان شکات پرونده ، از سایر شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها