تهدید جان وحوش در جاده سرچم اردبیل

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: به دلیل عبور جاده سرچم از داخل منطقه زیستی آمار تصادفات خودرو با وحوش در این جاده بالا است و بارها گزارش‌هایی در طول سال از تلفات به ما می‌رسد.
کد خبر: ۷۷۷۳۸۴
تهدید جان وحوش در جاده سرچم اردبیل

به گزارش مهر، سیدرضا موسوی در حاشیه جلسه بررسی مناطق خطرناک برای حیات وحش در اردبیل گفت: متاسفانه شکل فعلی این جاده موجب شده است زندگی حیات‌وحش دچار اختلال شده و در برخی مواقع سرگردانی وحوش در حاشیه جاده رویت شود.

وی با بیان این‌که از جمله جانوران در معرض خطر «کله بز» است، اضافه کرد: گزارش‌های متعددی از تلف شدن این گونه جانوری به دلیل تصادف با خودرو مطرح شده است.

موسوی محور خطرناک دیگر را مشگین‌شهر ـ اردبیل عنوان کرد و افزود: در این محور نیز تصادفات خودرو با گونه‌هایی مانند سگ‌سانان و خرگوش بارها گزارش شده است.

وی به ضرورت نصب تابلوها و علائم هشداردهنده در کنار جاده‌ها تاکید کرد و گفت: در عین حال اطلاع‌رسانی گسترده و آگاه‌سازی شهروندان ضرورت دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان تصریح کرد: در استان اردبیل ۲۱۲ گونه جانوری شناسایی شده است که از این تعداد ۱۷ گونه وضع زیستی نامناسب دارند.

به گفته موسوی از ۳۱ گونه پستانداران چهار گونه بشدت آسیب‌پذیر هستند که بیشتر به دلیل شکار و تصادفات و دیگر تهدید‌های انسانی وضع زیستی مطلوبی ندارند.

وی با تاکید به این‌که حیات انسان به حیات وحش گره خورده است، اضافه کرد: هرگونه تهدید و بر هم زدن چرخه حیات وحش به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حیات انسان تاثیر منفی ایجاد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها