رئیس سازمان حمایت از مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان از محول شدن قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی به واردکنندگان خبر داد و گفت: نظارت‌های لازم در این زمینه از سوی سازمان حمایت صورت می‌گیرد و اگر تخلفاتی مشاهده شود، برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۷۴۲۴۰
قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی به واردکنندگان محول شد

به گزارش ایسنا، سیدمحمود نوابی امروز در نشست خبری اظهار کرد: در چند روز گذشته فاکتورهای قیمت‌گذاری این نوع خودروها را اعلام کردیم و واردکنندگان براساس این معیارها باید قیمت‌گذاری کنند که اکنون 35 نمایندگی رسمی و 10 شرکت که به صورت واسطه در زمینه واردات خودرو فعالیت می‌کنند، وارد کار قیمت‌گذاری شده‌اند.

وی تاکید کرد: در گذشته حدود 65 درصد خودروهای وارداتی توسط افرادی وارد می‌شد که نمایندگی و خدمات پس از فروش نداشتند یا حتی با کارت بازرگانی دیگران این کار را انجام می‌دادند و 35 درصد از طریق نمایندگی‌های رسمی خودرو وارد می‌شد؛ بنابراین با اقدامی که انجام دادیم مصر‌ف‌کنندگان متضرر نشدند و واردکنندگان می‌توانند به‌راحتی در این فضا فعالیت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردکنندگان غیر رسمی خودرو از این پس باید در تفاهم‌نامه‌هایی که با واردکنندگان رسمی به امضا می‌رسانند، عملیات ثبت سفارش واردات خودرو را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در مورد ضوابط تعیین شده برای قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی هیچ ابهامی وجود ندارد و واردکنندگان رسمی و غیر رسمی از این ضوابط رضایت کافی دارند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: سود اضافه واردکنندگان با این ضوابط کاهش خواهد یافت، اما به هر حال فروش آنها در قالب رسمی افزایش خواهد یافت.

نوابی گفت: البته مصرف‌کنندگان اگر بخواهند از واردکنندگان شکایتی داشته باشند، می‌توانند به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مراجعه کرده و البته شکایت آنها نیز قابل رصد است و سازمان حمایت می‌تواند تشخیص دهد که خودروهای وارداتی با چه قیمتی در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفته است، آیا این قیمت منطبق با ضوابط هست یا خیر؟ بنابراین علاوه بر این‌که قیمت باید معقول و منطقی باشد، خدمات پس از فروش نیز باید تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث واردات خودرو هیچ‌گونه انحصاری وجود ندارد و ثبت سفارش‌های واردات خودرو نیز باید حتما با ضوابط جدید صورت گیرد، به این معنا اگر شخصی که نماینده غیررسمی واردات خودرو است بخواهد واردات انجام دهد، حتما باید توافق‌نامه خود با واردکننده رسمی را به سامانه ثبت سفارش تحویل دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که سازمان حمایت، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دو ماه پیش در مورد گرانی مرغ به وزارت جهادکشاورزی هشدار داده بود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به این هشدار بی‌توجهی کرد و متاسفانه برخی دلالان نیز به بهانه این‌که قیمت گران باشد و کاهشی نداشته باشد، این شایعه را ایجاد کردند که مرغ وارداتی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تاریخ مصرف گذشته است، در حالی که شرکت پشتیبانی امور دام معمولا بهترین مرغ‌ها را در زمان افزایش عرضه از بازار جمع‌آوری کرده و در مواقع مناسب که بازار کشش دارد، عرضه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: مرغ‌های ذخیره‌سازی شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام اکنون در حال عرضه است و به هیچ عنوان این مرغ‌ها وارداتی نیستند، بلکه از تولیدات داخلی ذخیره‌سازی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها