معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: حدود 70 درصد کار درباره تفکیک حوزه جوانان از ورزش انجام شده و امیدواریم در سال 94 سازمان ملی جوانان به معاونت بازگردد.
کد خبر: ۷۵۶۰۶۹

به گزارش ایسنا، محمود گلزاری روز گذشته در جمع خبرنگاران استان همدان اظهارکرد: اقدام عجولانه مجلس حدود چهار سال پیش باعث ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی شد. این کار در ظاهر قضیه خوب بود و همه چیز مناسب پیش می‌رفت، اما کم‌کم نواقص کار خود را نشان داد و امروز، هم نمایندگان منصف مجلس که در این طرح ایده دادند و هم بسیاری از صاحب نظران حوزه جوانان بر این عقیده‌اند که این ادغام عجولانه و شتاب زده بود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: معاونت سازمان ملی جوانان اقتدار خاصی در حوزه جوانان داشت و دارای اعتبارات خوبی بود؛ اما با این ادغام در کنار هفت معاونت دیگر در یک وزارتخانه قرار گرفت و جالب‌تر این‌که در وزارت ورزش و جوانان کل بودجه‌ای که به این حوزه و معاونت اختصاص یافته 12درصد کل بودجه وزارتخانه یا یک‌هشتم آن است.

80درصد مطلقه‌های کشور کمتر از ۳۰ سال دارند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که بیش از ۲۰ درصد ازدواج‌های کشور در کمتر از پنج سال به طلاق منجر می‌شود، گفت: ۸۰ درصد مطلقه‌های کشور زیر ۳۰ سال هستند.

وی همسریابی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی جوانان در شرف ازدواج بیان کرد و یادآورشد: بین ده تا ۱۱ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج در کشور وجود دارد که بخشی از آنها به دلیل مسائل فرهنگی قصد ازدواج ندارند و برخی دیگر هم به دلیل مشکلات اقتصادی و اشتغال نمی‌توانند ازدواج کنند و عده‌ای دیگر هم در انتخاب همسر مشکل دارند. گلزاری یکی از مهم‌ترین راه‌های حل مسائل و مشکلات حوزه جوانان را توانمند کردن جوانان و استفاده از آنها در سیستم‌های مدیریتی کشور عنوان کرد و افزود: نگاه به جوان در دولت‌های گذشته تاکنون سه رویکرد را دربرداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها