دو کشور تحریم شده ایران و روسیه مناسبات اقتصادی خود را گسترش داده‌اند و در همین زمینه قراردا‌دهایی را هم امضا کرده‌اند.همین تصمیم باعث عصبانیت آمریکا شده است.
کد خبر: ۷۴۴۹۴۴
همکاری اقتصادی ایران و روسیه، آمریکا را به هم ریخت

به گزارش جام جم آنلاین این تحریم‌هایی که علیه ایران و روسیه اعمال شده است تحریم‌هایی غیر قانونی و ناعادلانه است که از سوی آمریکا علیه دو کشور اعمال شده است. آنگاه واشنگتن انتظار و توقع دارد که مقامات این کشورها دست روی دست بگذارند و با تحریم‌هایی که علیه آنها وضع شده کنار بیایند و هیچ کاری هم برای بی اثر کردن تحریم‌ها انجام ندهند.

ایران و روسیه دو کشور قدرتمند هستند که تأثیرگذاری آنها در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی بر همگان ثابت شده و نمی‌توان این دو کشور را از تاثیر گذاری تحولاتی که در دنیا اتفاق می‌افتند کنار گذاشت.

این موضوع را باید مقامات آمریکایی هم درک کنند که تحریم‌هایی که تاکنون علیه ایران و روسیه اعمال کرده‌اند تأثیر بر دو کشور نداشته است و اکنون هم با تهدید به تحریم دوباره به خاطر همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه نمی‌تواند مقامات این دو کشور را از تصمیم خود منصرف کند و حتی چنین تهدیدی باعث می‌شود مه عزم آنها برای گسترش مناسبات اقتصادی بیشتر هم شود.

از آنجا که آمریکایی‌ها همواره خود را همه کاره می‌دانند اما هیچکاره هستند و به جای این که به امورات داخلی خود بردازند دوست دارند به کشورهای دیگر سرک بکشند باز هم پای خود را از گلیم درازتر کرده و نسبت به گسترش روابط ایران و روسیه به ویژه در حوزه اقتصادی واکنس نشان داده‌اند.

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا با اشاره به توافق‌های اقتصادی ایران و روسیه گفت که این نوع همکاری‌ها می‌تواند منجر به تحریم شود.

جین ساکی، در کنفرانس خبری با اشاره به توافق‌های اقتصادی ایران و روسیه گفت که این نوع همکاری‌ها می‌تواند منجر به تحریم شود. ما از گفتگوها بین ایران و روسیه، شامل حوزه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی آتی برنامه‌ریزی شده، مطلع هستیم.

ساکی اعلام کرد که آمریکا هنوز در این زمینه دسترسی به جزئیات ندارد و بنابراین نمی‌تواند "به صورت انتزاعی درباره قابل تحریم‌ بودن این همکاری‌ها اظهار نظر کند. ما به بررسی تحولات و نیز مباحث مرتبط با فعالیت‌های آتی ادامه خواهیم داد.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به این که بر اساس توافق ژنو همه تعهدات خود را انجام داده است، آمریکا اکنون به دنبال بهانه است تا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران و حتی روسیه اعمال کند.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها