سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در اطلاعیه ‌ای ضوابط مربوط به معافیت فرزند دوم ایثارگر و مددجو را با ابطال کارت معافیت فرزند اول به واسطه استخدام وی در نیروهای مسلح تشریح کرد.
کد خبر: ۷۴۴۱۴۸
جزییات ضوابط معافیت فرزند دوم خانواده ایثارگر و مدد جو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا، ایثارگرانی که به واسطه جبهه، جانبازی، اسارت، مادر فاقد همسر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و همچنین ماده 6 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، فرزند خود را معاف می کنند، چنانچه همان فرزند پس از اخذ کارت معافیت، در یکی از نیروهای مسلح به عنوان نظامی (کادر ثابت یا پیمانی) استخدام شود، امتیاز معافیت به قوت خود باقی بوده و با ابطال کارت معافیت صادره، می توانند برای فرزند دیگر خود با همان امتیاز تقاضای معافیت کنند.

در خصوص جایگزینی کارت معافیت مادر فاقد همسر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و همچنین ماده 6 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، فرزندی که می خواهد از این معافیت استفاده کند نباید غیبت داشته باشد.

ضابطه جایگزینی کارت معافیت به واسطه استخدام در نیروهای مسلح، درباره معافیت برادر ایثارگر اعمال نمی شود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است ملاک بهره مندی از این تسهیلات ، استخدام در نیروهای مسلح و ارائه حکم کارگزینی و صدور گواهی استخدامی منوط به طی همه مراحل گزینش و استخدام و صدور نخستین فیش حقوقی و اشتغال به خدمت خواهد بود.

همچنین همه مشمولانی که تاکنون از معافیت های فوق استفاده نکرده اند و یا بعدا استفاده می کنند در شمول این ابلاغیه قرار می گیرند.

ایثارگر یا مددجو باید از طریق سازمان صادر کننده گواهی، ابطال کارت معافیت فرزند اول و صدور گواهی معافیت برای فرزند دوم را تقاضا کند.

مشمول باید با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) شهرستان محل سکونت خود مراجعه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها