دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از بررسی بیشتر موضوع افزایش پایه سنواتی کارگران و موکول شدن آن به جلسه آینده شورای عالی کار خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۵۵۲
افزایش پایه سنواتی کارگران به جلسه بعد موکول شد

جام جم سرا به نقل از ایسنا: هادی ابوی با اشاره به جزییات نشست دیروز شورای عالی کار اظهار کرد: در این نشست موضوع افزایش دو برابری پایه سنواتی مشمولان قانون کار مطرح و مقرر شد تا برای بررسی بیشتر و مشورت نمایندگان کارفرمایی و کارگری به جلسه دیگری موکول شود.

وی ادامه داد: بر اساس طرح پیشنهادی وزارت کار قرار است تا پایه سنواتی روزانه کارگران از 500 تومان به هزار تومان برسد و این موضوع پس از بررسی و موافقت سه جانبه شرکای اجتماعی به تصویب نهایی برسد.

ابوی افزود: وزارت کار پیشنهاد کرده است که در راستای افزایش بهره‌وری و به منظور بالا بردن کیفیت تولید و انگیزه کار نیروی کار پایه سنواتی دو برابر شود و این موضوع به لحاظ ریالی نیز در حقوق و دستمزد کارگران دیده شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با تاکید بر اینکه حقوق و دستمزد کارگران با خط فقر فاصله زیادی دارد، اظهار کرد: امروز امرار معاش کارگران سخت شده است و دستمزد فعلی دیگر پاسخگو نیست، از این رو کارگران از هر شیوه‌ای که به افزایش حقوق و دریافتی آنها کمک کند و تحت هر عنوان اعم از افزایش بهره‌وری یا کمک هزینه معیشت استقبال می‌کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در ادامه اصلاح آیین‌نامه تشکیل انجمن‌های صنفی را دستور کار دیگر جلسه روز گذشته شورای عالی کار ذکر کرد و گفت: در مورد اصلاح آیین نامه شکل‌گیری انجمن‌های صنفی قبلا اصلاحاتی صورت گرفته و پیشنهاداتی نیز از سوی انجمن صنفی کارگران ایران مطرح شده بود.

وی افزود: در خصوص تشکیل انجمن‌های صنفی اختلافاتی میان کارگران و کارفرمایان بود به این نحو که کارفرمایان به لحاظ تشکیل انجمن‌های صنفی کارفرمایی با گستردگی فعالیت و تشکلات روبه رو هستند ولی انجمن‌های صنفی کارگری می‌توانستند در نهایت در یک استان تشکیل انجمن بدهند. قبلا می‌توانستیم انجمن صنفی ثبت کنیم که حوزه فعالیتش در استان ثبت شود ولی بعد از آن باید پنج انجمن صنفی به ثبت می‌رسید تا یک کانون تشکیل شود و این مساله در هنگام نگارش آیین نامه مذکور دیده نشده بود لذا مقرر شد تا آیین نامه تشکیل انجمن‌های صنفی مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد و از آنجایی که بار مالی و مسئولیتی نداشت مورد موافقت قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها