دیپلم بورس، رشته تحصیلی جدید آموزش متوسطه

رشته تحصیلی بورس در مقطع متوسطه که در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است با امضای تفاهم نامه میان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و معاون متوسطه آموزش و پرورش به طور رسمی به جمع رشته های کار و دانش اضافه شد.
کد خبر: ۷۳۵۵۶۵
دیپلم بورس، رشته تحصیلی جدید آموزش متوسطه

دانش آموزان دوره کار و دانش در گرایش بورس و اوراق بهادار پس از گذارندن یک دوره دو ساله با مدرک دیپلم در سمت متصدی پذیرش سفارش خرید و فروش اوراق جذب بازار کار می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، رییس سازمان بورس و اوراق بهادر در مراسم امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش ضمن مهم خواندن رشته بورس و زحمات فراوان برای ایجاد آن از همکاری های خوب، صمیمانه و تنگاتنگ مسؤلان آموزش و پرورش با سازمان بورس در به ثمر رسیدن این رشته تشکر و قدردانی کرد.

علی صالح آبادی با تصریح اینکه بستر توسعه بازار سرمایه در گرو فرهنگ سازی است ، گفت: ایجاد این رشته در ارتقاء فرهنگ بازار سرمایه در بلند مدت قطعی است و این برهه از زمان برای راه اندازی این رشته با توجه به اینکه در سال های آینده سهام عدالت آزادسازی می شود، بسیار لازم است.

وی با اشاره به هفت و نیم میلیون کد سهامداری خاطر نشان کرد: علاوه بر کدهای سهامداری موجود، حدود چهل و پنج میلیون نفر سهامدار سهام عدالت هستند که با آزاد سازی این سهام ها ، با جامعه حدود پنجاه میلیون نفری در ارتباط خواهیم بود که باید بورس را بشناسند.

صالح آبادی با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن این جمعیت سهامدار و لزوم ارائه خدمات به این افراد در سال های آتی تأسیس این رشته

ضروری است ، گفت: قطعاً لازم نیست این تعداد سهامدار متخصص بازار سرمایه و بورس شوند اما باید شناخت کلی از بورس و چگونگی معامله در بازار سرمایه داشته باشند که دیپلمه های بورس می توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با پیشنهاد ایجاد باجه های بورس در آینده در سطح شهر گفت: فارغ التحصیلان دیپلم بورس در سمت متصدی پذیرش سفارش خرید و فروش اوراق می توانند مانند متصدیان باجه ها و دفاتر بیمه به مراجعه کننده ها سرویس های بورسی از قبیل معرفی و آموزش بورس، احراز هویت اشخاص و سفارش خرید و فروش سهام ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در هیأت مدیره سازمان بورس تصویب شده است

فارغ التحصیلان دیپلم بورس سمت متصدی پذیرش خرید و فروش اوراق بهادر را نه فقط در تهران بلکه در تمامی شهرستان ها بر عهده گیرند.

صالح آبادی گفت: آشنایی با مهارت های عملی بورس قبل از دوران آموزش عالی مسیر دانش آموزان را در دوره های آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی تسریع می کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در رشته بورس در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته می شود، گفت: در حال حاضر حتی اگر فردی دکترای آموزش عالی هم داشته باشد اما مدارک حرفه ای بورس را که زیر نظر سازمان برگزار می شود ، نداشته باشد، نمی تواند در سمت هایی چون مدیریت صندوق های بورس و یا معامله گر در کارگزاری ها منصوب شود.

علی زرافشان معاون متوسطه آموزش و پرورش نیز در این مراسم در خصوص ضرورت ایجاد رشته بورس گفت: تأسیس این رشته جدید به همراه آموزش های تخصصی، زمینه اشتغال زایی فراوانی را در سطح جامعه فراهم می کند.

وی افزود: اشتغال در این حوزه با توجه به فرصت های شغلی آن ، در جامعه گسترش خواهد یافت و امید می رود این رشته خیلی سریع بتواند جای خود را در مجموعه آموزش های کار و دانش باز کند.

این مقام مسوول آموزش پرورش درباره میزان استقبال از راه اندازی رشته بورس نیز گفت: وقتی خبر راه اندازی دیپلم بورس در اجلاس مدیران کل منتشر شد همه مدیران استان ها برای راه اندازی این رشته پیش قدم شدند و خواستار راه اندازی این رشته در منطقه و استان خود شدند که این استقبال نشان دهنده این است که "بورس" رشته پرطرفداری خواهد بود و جاذبه خوبی برای جوانان دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم شروع خوب امسال زمینه ای شود تا سال آینده حداقل در مراکز کل استان ها در این رشته، دانش آموزان دختر و پسر کشور امکان تحصیل پیدا کنند.

زرافشان افزود: خوشبختانه با وجود دوره های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد زمینه ادامه تحصیل و کسب مهارت های بیشتر برای فارغ التحصیلان این رشته از هم اکنون فراهم است که وجود همین چشم اندازهای روشن تحصیلی و شغلی، سبب افزایش انگیزه در جوانان می شود.

خاطرنشان می شود از ابتدای سال تحصیلی 93-94 در چهار استان تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی تعداد 123 دانش آموز دختر و پسر در رشته بورس ثبت نام کرده و مشغول تحصیل شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها