رئیس رسانه ملی گفت: با حل مشکل اشتغال و ارزان‌تر شدن هزینه زندگی در روستا به حیات و بقاء زندگی روستایی کمک کنیم.
کد خبر: ۷۲۴۹۹۱
به بقای زندگی روستایی کمک کنیم

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ مهندس ضرغامی در اولین همایش ملی روز روستا که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد آبادانی روستاها را مقدمه آبادانی کشور دانست و گفت: همه مسئولان و دست اندرکاران کشور در اینکه روستاها باید آباد باشد وحدت نظر دارند و امروز باید این نظر واحد اجرایی شود.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به این موضوع که توازن شهر و روستا به نفع شهرنشینی به هم خورده است دلایل این موضوع را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از مسائلی که این مهم را موجب شده است نادیده گرفتن مزیت‌ها و توانمندی‌های روستا و روستاییان در سراسر کشور است.

مهندس ضرغامی اشتغال را از دغدغه های مهم روستاییان ذکر کرد و گفت: هر چند بنای فعالیت در روستاها بر تولید است اما امروز جوانان روستا نیز دغدغه اشتغال دارند بنابراین یکی از دلایل عمده مهاجرت از روستا به شهر برطرف کردن این دغدغه است.

رئیس سازمان صدا و سیما توزیع عادلانه و واقع بینانه امکانات در روستاها را در کنار شناسایی توانمندی‌های روستا و روستاییان و ایجاد زمینه بهره مندی آن‌ها از مزیت‌های خود را یکی از راه‌های توجه بیشتر به روستاها در جهت آبادانی آن‌ها ذکر کرد.

مهندس ضرغامی با انتقاد از کسانی که بدون توجه به فرهنگ روستا با ساخت و سازهای بی ضابطه محیط زیست و طبیعت زیبای روستا را از بین می برند تصریح کرد: برای مقابله با این مساله نیاز است شوراهای روستا به اتفاق سایر مسئولان کشور به صورت جدی با این پدیده نامیمون مقابله کنند.

مهندس ضرغامی در پایان با اشاره به تولیدات رسانه‌ای با محوریت روستا در شبکه‌های استانی و ملی با افزایش زمان پخش این برنامه‌ها موافقت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها