آخوندی: نزدیک به یک سوم جمعیت کشور در بافت‌هایی با کیفیت نازل زندگی می‌کنند و بی‌توجهی به این مناطق مشکلاتی را به وجود آورده است

18 میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که 18 میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در بافت‌های فرسوده، تاریخی و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، لزوم توجه به این بافت​ها را یادآور شد.
کد خبر: ۷۱۸۴۰۷

عباس آخوندی دیروز در نشست اصناف و دانشگاهیان استان زنجان در محل استانداری زنجان با توجه به این‌که راهبرد اساسی وزارتخانه در حوزه مسکن استفاده از زمین‌های حوزه شهری است، ‌اعلام کرد: در کشور 55 هزار هکتار بافت فرسوده، 17 هزار هکتار بافت تاریخی و 54 هزار هکتار بافت حاشیه شهری در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: نزدیک به یک سوم جمعیت کشور در بافت‌هایی با کیفیت نازل زندگی می‌کنند و بی‌توجهی به بافت‌های فرسوده مشکلاتی را موجب شده است.

آخوندی اضافه کرد: درخصوص مسکن مهر مکرر بیان کرده‌ام که ما به تمام تعهدات پایبند هستیم و برای خدمات روبنایی، زیربنایی و شهری با توجه به هزینه و زمان بر بودن آنها بتدریج اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم اتصال شبکه جاده‌ای کشور به راه‌های جهانی تصریح کرد: در بخش ریلی و جاده اتصال به شبکه‌های بین‌المللی موجب مبادله کالا و توسعه روابط خواهد شد که بر این اساس پاییز امسال راه آهن اینجه برون به راه‌آهن ترکمنستان متصل می‌شود.

وی افزود: از سمت غرب دریای خزر از طریق راه آهن تهران ـ قزوین ـ انزلی ـ آستارا راه‌آهن ایران به آذربایجان و در پی آن به روسیه و اروپا متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: افزایش بهره‌وری در حوزه ریلی شامل دو خطه کردن مسیرهای ریلی،‌ بهسازی خطوط و برقی کردن در دستور کار قرار دارد.

وی اعلام کرد: سه خطه کردن خط آهن تهران ـ کرج امسال به مناقصه می‌رود و بخش عمده زیرسازی خط آهن میانه ـ تبریز انجام شده است.

وی اضافه کرد: نوسازی ناوگان جاده نیز از مهم‌ترین راهبردهای وزارتخانه است اکنون 127 هزار کامیون با عمر بالای 25 سال در کشور تردد دارد که باید میانگین عمر ناوگان به 10 سال برسد و در حال حاضر ناوگان باری 60 درصد سوخت بیشتر مصرف می‌کند.

وی با اشاره به این‌که اکنون وزارت راه و شهرسازی 5000 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است اظهار امیدواری کرد که با تصویب لایحه خروج از رکود، تمام بدهی به پیمانکاران از طریق روش‌های پیش‌بینی شده پرداخت شود تا در پی آن شاهد احیای بیشتر دفاتر مهندسی در کشور باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان مشکلات در بخش هوایی خاطر نشان کرد: بخشی از مشکلات حمل‌و‌نقل هوایی مربوط به تعداد ناوگان است که خوشبختانه بیشتر شرکت‌ها اقدام کرده‌اند و در یک سال گذشته 12 هواپیما به ناوگان هوایی اضافه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، در ماه‌های آینده تعدادی هواپیما نیز وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها