نجات گراز از دست شکارچیان

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه استان لرستان از دستگیری شکارچیان متخلف که قصد شکار گرازی را داشتند، خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۴۶۴
نجات گراز از دست شکارچیان

کورش لشنی افزود: متخلفان در بازجوییها اعتراف کردند که با شلیک تیرهوایی قصد ایجاد سر و صدا داشتهاند تا گرازها از مخفیگاهشان بیرون بیایند و بتوانند آنها را شکار کنند که خوشبختانه با سرعت عمل محیط‌بانان این تخلف صورت نگرفت و گرازها نجات یافتند.

وی گفت: گراز با کندن پای درختان باعث هوادهی به ریشههای درختان و نیز از بین رفتن انگلهای ریشه درختان میشود، برخلاف عرف جامعه که از گراز به عنوان یک موجود تخریبگر یاد میشود این حیوان برای طبیعت ارزشمند است.

وی با بیان این‌که جریمه شکار هر گراز دو میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: البته با تلاش رئیس سازمان، کارهای اداری طرح و لایحه بازنگری در جرایم محیط‌زیست در حال انجام است تا با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر به تصویب برسد، اگر این امر تحقق یابد دیگر شاهد جولان دادن شکارچیان در کشتار گونههای جانوری نخواهیم بود.‌ (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
متعجب
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
۰
۰
چرا قانونگذار جریمه شكار یك گراز را دو میلیون ریال اعلام كرده؟این موجود میلیونها تومان برای طبیعت و اكوسیستم ارزش دارد اونوقت تنها دومیلیون؟ خب معلومه شكارچیان خلافكار براحتی شكار میكنند و جریمه اش را می پردازند.متاسفم واقعا متاسف

نیازمندی ها