در نیمه ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، کتاب «مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری» حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در تفسیر سوره‌ توبه توسط دفتر حفظ و نشر آثار ایشان منتشر شد.
کد خبر: ۷۰۶۹۹۶

رهبر معظم انقلاب از زمان شروع درس تفسیر سال 1347 تا سال 1353 دو بار توسط رژیم پهلوی دستگیر و زندانی شدند و با انتقال سال 1353 به زندان کمیته‌ مشترک ضد خرابکاری در تهران، این درس تعطیل شد.

البته پس از آزادی ایشان سال 1354 دروس فقهی، اصولی و معارفی ایشان مجدد برقرار و با استقبال کم نظیر طلاب روبه‌رو شد.

در طول این دوران سوره‌های مبارکه‌ مائده، انفال، توبه و بخشی از سوره‌ مبارکه یونس مورد بحث و تفسیر قرار گرفت که از این میان، اکنون متن درس تفسیر سوره مبارکه‌ توبه در حال آماده‌سازی برای انتشار است.

این متن توسط گروه پژوهش مورد مطالعه قرار گرفت و روش و قواعد تفسیری مورد استفاده رهبری در آن استخراج شد که ویراست اول آن در کتاب حاضر برای استفاده‌ محققان علوم و معارف قرآنی و دیگر علاقه‌مندان منتشر شده است.

این کتاب در 120 صفحه و چهار بخش کلی تدوین شده است؛ روش تفسیری، گرایش تفسیری، مبانی و قواعد تفسیری و ویژگی‌ها و امتیازات.​ محققان علوم قرآنی،‌ قرآن پژوهان و همه علاقه‌مندان به مباحث قرآنی و تفسیری می‌توانند از مخاطبان این اثر ارزشمند باشند.

جمعیت ارباب وفا

در آستانه میلاد کریم اهل بیت کتاب «جمعیت ارباب وفا»، در برگیرنده مراسم شب شعر رهبری ​سال ​1390 منتشر شد.

رهبر معظم انقلاب از نخستین سال رهبری خود،‌ هر سال شب پانزدهم ماه مبارک رمضان را که مصادف با میلاد امام‌حسن مجتبی(ع) است به دیدار با شاعران متعهد و متعلق به انقلاب اسلامی اختصاص داده‌اند.

​این کتاب شامل شرح کامل این دیدار در​ بیست‌وچهارم مرداد 1390 مصادف با چهاردهم رمضان 1423 قمری و حاوی مجموعه اشعار خوانده شده توسط شاعران و بیانات معظم‌له در این دیدار است.

به همراه کتاب، فیلم این دیدار نیز ارائه ​شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها