رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران تاکید کرد:‌ با وجود گرمای زیاد و قرار گرفتن در گرم‌ترین فصل سال، هم اکنون کولر پایین‌تر از قیمت مصرف‌کننده عرضه می‌شود.
کد خبر: ۶۹۶۷۲۲
گرما هم بازار کولر را گرم نکرد

محمد طحان‌پور با اشاره به شرایط بازار کولر در تابستان امسال، اظهار کرد: حتی برخی کارخانجات تولید کولر 4‌درصد نیز کاهش قیمت داشته‌اند و به این دلیل امسال هیچ گونه افزایش قیمتی را شاهد نبودیم، اما باز هم بازار گرم نشده است.

وی با بیان این که اکنون کولر زیر قیمت مصرف‌کننده عرضه می‌شود، گفت: به عنوان مثال کولر مدل 7000 به قیمت 700 هزار تومان که قیمت کارخانه است نه مصرف‌کننده، عرضه می‌شود. از مهم‌ترین دلایل این موضوع عرضه بیش از تقاضا و رکود ساخت و ساز مسکن است که به دنبال آن نیاز به کولر کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان این که لوازم خانگی برای تولیدکننده و واردکننده به‌صرفه است بیان کرد: با توجه به این که مصرف‌کننده با فروشنده در تماس است بنابراین تصور می‌کند فروشنده اقدام به گرانفروشی می‌کند چون واحد صنفی در تیررس است و این در حالی است که سود اصلی با تولیدکننده و واردکننده است.

وی با ذکر مثالی دیگر ادامه داد: مغازه‌های خیابان جمهوری تلویزیون سه میلیون تومانی را با 50 هزار تومان سود به فروش می‌رسانند و این در حالی است که خرده فروش از عمده فروش با 7 درصد سود، عمده فروش از کارخانه با 3 درصد و خرده فروش از کارخانه با 10 درصد سود کالایی را خریداری می‌کند.

طحان‌پور درباره علل افزایش قیمت لوازم خانگی در اردیبهشت توضیح داد: دولت اعلام کرده بود قیمت‌ها تا خرداد افزایش پیدا نخواهد کرد بنابراین به دلیل بحث هدفمندی‌ یارانه‌ها و عجله مردم برای خرید کالا در اردیبهشت و به صورت مقطعی، مشکلاتی را در توزیع شاهد بودیم و با کمبود تولید مواجه شدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها