پاکسازی بخش‌های گسترده‌ای از تکریت عراق

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: نیروهای عراقی بخش‌های گسترده‌ای از شهر تکریت از منطقه البوابه تا العوجه را پاکسازی کردند.
کد خبر: ۶۹۳۴۰۹
پاکسازی بخش‌های گسترده‌ای از تکریت عراق

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری الاستقامه، نیروهای امنیتی عراقی موفق شدند والی نظامی خود خوانده منطقه غرب کرکوک و تنی چند از تروریست ها را به هلاکت برسانند.

عبدالرحمان عبوش والی تروریست غرب کرکوک در حملات اخیر نیروهای عراقی در منطقه ای در شمال بغداد به هلاکت رسیده است . به گفته منابع امنیتی ،نیروهای عراقی همچنین سالم العبد والی خودخوانده جنوب و تعدادی از فرماندهان گروه تروریستی داعش را در منطقه الزوایه واقع در شمال بیجی به هلاکت رساندند.

هلاکت 60 تروریست و دستگیری 65 تروریست دیگر در اطراف بغداد

نیروهای امنیتی عراق توانستند 60 تروریست را در اطراف بغداد به هلاکت برسانند و 65 تروریست دیگر را نیز در شمال و جنوب بغداد دستگیر کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه ، سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات نظامی بغداد گفت: از جمله دستاوردهایی که نیروهای امنیتی عراق به دست آورده اند به هلاکت رساندن 60 تروریست داعشی و دستگیری 65 تروریست دیگر در اطراف بغداد است. معن در کنفرانس مطبوعاتی افزود: فعالیتهای امنیتی باعث شد یک انبار بزرگ سلاح کشف شود، همچنین دو متهم که از زندان بادوش فرار کرده بودند دستگیر شدند.

زید الطائی خبرنگار شبکه العراقیه در گزارشی گفت: فعالیتهای اطلاعاتی باعث شد یکی از بزرگترین انبار سلاح تروریستها در منطقه الراشدیه کشف شود. این انبار حاوی انواع سلاح و مهمات جنگی است.

سخنگوی عملیات بغداد در این زمینه گفت: در هفته گذشته نیروهای امنیتی توانستند 60 تروریست را به هلاکت برسانند که 23 نفر آنها در منطقه جنوبی بغداد و 17 نفر دیگر در شمال پایتخت و سایر این تروریستها در مناطق مختلف اطراف بغداد به هلاکت رسیده اند.

همچنین 65 تروریست دیگر نیز دستگیر شدند که 21 نفر آنها در مناطق غربی بغداد بازداشت شده اند. همچنین 12 تروریست در این درگیریها زخمی شدند که 7 تن آنها در شمال بغداد زخمی شدند.

از سوی دیگر عملیات دستگیری زندانیان فراری ادامه دارد و تا به حال دو زندانی فراری از زندان بادوش دستگیر شده اند.

همچنین چهار محل تجمع تروریستها در شمال بغداد و پنج محل دیگر در جنوب پایتخت منهدم شده است و دو منزل بمب گذاری شده در جنوب بغداد کشف و خنثی سازی شد. 9 خودروی ترویستها نیز منهدم شده است . 38 بمب خنثی شده است و 5 متهم نیز در اینباره دستگیر شده اند. دستگیری اعضای گروهک آدم ربا با همکاری نیروی پلیس نیز از دستاوردهای نیروهای امنیتی است. در این عملیات شخص ربوده شده آزاد شد.

زید الطائی در پایان گزارش خود اظهار داشت: منابع امنیتی بر اهمیت اطلاعات برای هدف قرار دادن تروریستها تاکید می کنند. به ویژه اینکه تروریستها هم اکنون همواره در حال تغییر تاکتیکهای جنگی هستند.

هلاکت ۵۰ تروریست داعش درشمال تکریت

پایگاه خبری نهرین نیز گزارش داد بیش از ۵۰ تن از تروریست های داعش در شمال تکریت کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

، یک منبع امنیتی عراق در استان صلاح الدین گفت: عشایرمسلح مناطق الزویه ، مکحول و المسحک در حومه شهر بیجی در شمال شهر تکریت در درگیری با عناصر داعش دست‌کم 50 تن از آنان را به هلاکت رساندند و 40 فرد مسلح دیگر را زخمی کردند .

منبع امنیتی عراق افزود: برخی از تروریست های داعش که در شمال تکریت کشته و زخمی شدند عرب تبار هستند.

این منبع تاکید کرد: عشایر سنی مناطق حومه شهر بیجی همچنین تعدادی از خودروهای تروریست های داعش را منهدم کردند .

منبع امنیتی عراق گفت: پنج غیر نظامی عراقی هم در حملات عناصر داعش در مناطق روستایی حومه شهر بیجی کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

حملات هوایی ارتش عراق به مواضع تروریستهای داعش در مناطق مختلف

پناهگاه ها و محل استقرار تروریست های داعش در مناطق مختلف عراق هدف حملات هوایی ارتش عراق قرار گرفتند .

وزارت دفاع عراق دوشنبه شب در بیانیه ای اعلام کردجنگنده ارتش دیروز در چند نوبت مواضع و پناهگاه های تروریست های داعش را در مناطق مختلف هدف قرار دادند و تلفات و خسارات سنگینی به آنان وارد کردند .

به گزارش پایگاه خبری المسله از بغداد ، وزارت دفاع عراق تاکید کرد مواضع عناصر داعش در منطقه جرف الصخر در استان بابل، شهر تکریت در استان صلاح الدین و مناطق مختلف استان الانبار در چند مرحله هدف حملات هوایی ارتش قرار گرفتند .

براساس بیانیه وزارت دفاع عراق ، مقر گروه داعش در شرق شهر موصل هم هدف حمله هوایی ارتش عراق قرار گرفت .

گفتنی است قاسم عطا سخنگوی رسمی نیروهای مسلح عراق سه شنبه گذشته اعلام کرد ارتش پنج فروند جنگنده سوخوی روسی را برای تشدید حملات هوایی علیه تروریست های مسلح تحویل گرفته است .

شبکه المیادین نیز گزارش داد: درگیری شدیدی میان گروههای مسلح و نیروهای ویژه ارتش عراق در نزدیکی پل البوفراج واقع در شمال الرمادی درگرفته است. در این درگیریها نیروهای ویژه ارتش توسط گروههایی از عشایر پشتیبانی می شوند.

جنگنده های ارتش عراق در حملات دقیقی مواضع تروریست های داعشی را در اطراف موصل هدف قرار دادند.

این شبکه همچنین گزارش داد:عشایر جنوب کرکوک علیه داعش قیام کردند.

منبع پلیس عراق گفت نیروهای امنیتی عراق با حمله به محله حزیران در جنوب شهر کرکوک 20 فرد مظنون و سه فرد مسلح تحت تعقیب را دستگیر کردند .

ارتش عراق اطراف بغداد را سنگربندی می کند

نیروهای امنیتی و نظامی عراق از روز یکشنبه کار سنگربندی در حومه شمال شرقی بغداد را به منظور دفاع از آن در برابر تروریست ها اغاز کردند.

نیروهای امنیتی عراقی به منظور آماده شدن برای دفاع از بغداد در صورت هر گونه حمله احتمالی گروه تروریستی « داعش» به این شهر سنگربندی شمال شرق بغداد را آغاز کرده و برای اینکار از ماشین آلات و خودروهای حمل سنگ و خاک استفاده کرده اند .

در این عملیات،‌ قرار است سنگرهایی نزدیک شهر العظیم در 100 کیلومتری شمال شرق بغداد به ارتفاع دو متر ایجاد شود.یک مسئول محلی در این خصوص گفته است این سنگرها به نیروهای عراقی برای دفع حملات مهاجمان کمک می کند.

داعش برخی فرماندهان گروههای مسلح را در فلوجه اعدام کرد

به گزارش پایگاه خبری موسوعه العراق ، گروه تروریستی داعش تعدادی از فرماندهان گروههای مسلح را در شهر فلوجه در غرب بغداد به سبب خودداری از اعلام بیعت با ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه به قتل رسانده است.

پس از اینکه برخی از فرماندهان گروههای مسلح مخالف دولت عراق در نشست روز یکشنبه گذشته در شهر فلوجه از بیعت با ابوبکر البغدادی خودداری کردند ، توسط عناصر داعش دستگیر شدند و به قتل رسیدند .

استفاده داعش از عقب ماندگان ذهنی در حملات انتحاری

به گزارش پایگاه خبری عراقی الاستقامه ، منابع امنیتی عراقی فاش کردند تروریست های دولت اسلامی عراق و شام بیماران عقب مانده ذهنی در عراق را برای استفاده در عملیات انتحاری می ربایند.

یک افسر اطلاعاتی عراقی که نامش ذکر نشده است با اعلام این خبر گفت تروریست های داعش اقدام به ربودن عقب ماندگان ذهنی در مناطق تحت کنترل خود در استان دیاله کرده اند تا از این افراد در حملات انتحاری خود استفاده کنند.

وی افزود داعش چند روز قبل سه عقب مانده ذهنی و بیمار مونگولی را در منطقه جلولاء در 70 کیلومتری شمال شرق بعقوبه ربود تا از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر حملات نیروهای عراقی و در عملیات انتحاری خود استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها