جمعی از فرهنگیان دارای مدرک معادل از پابرجا بودن مشکل ادامه تحصیلشان با وجود اعلام خبر حل مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۲۷۶۱
گشایش گره کار فرهنگیان دارای مدرک معادل در دستان وزارت علوم

26 فروردین ماه بود که خبر حل مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل منتشر شد. انتشار این خبر موجب رضایت و آرامش خاطر تعداد زیادی از فرهنگیانی شد که دارای مدرک معادل بودند.

در این خبر محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب اصلاح ماده واحده امکان شرکت فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر در این شورا خبر داد و گفت: این مصوبه برای اجرا از سوی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد و برای آن دسته از فرهنگیانی که دارای مدرک معادل فوق دیپلم یا مدرک معادل کارشناسی هستند پس از ارزشیابی مدارک آنها، نسبت به مدارک معادل کاردانی، 70 تا 75 درصد و کارشناسی 60 تا 65 درصد واحدهای گذرانده شده، پذیرفته می شود.

طبق گفته‌های وی این مصوبه فقط شامل کسانی می شود که در آزمون مقاطع تحصیلی بالاتر (کارشناسی و کارشناسی ارشد) شرکت کرده و پذیرفته شده اند. قبولی این افراد در دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی در مدت زمان مشخص مندرج در آیین نامه اجرایی ذخیره خواهد شد و جبران کسری واحدهای پذیرفته شدگان نیز فقط در دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان امکان پذیر خواهد بود.

گلایه فرهنگیان دارای مدرک معادل از پابرجا بودن مشکل ادامه تحصیل

با وجود اعلام خبر حل مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل، هنوز مشکل این گروه از فرهنگیان حل نشده است.

تعدادی از فرهنگیان دارای مدرک معادل که در دانشگاه فرهنگیان پردیس امیرکبیر استان البرز تحصیل می‌کنند طی تماس با خبرگزاری تسنیم از حل نشدن مشکل ادامه تحصیلشان با وجود تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر می‌دهند.

یکی از این فرهنگیان به خبرنگار تسنیم می‌گوید: با وجود اعلام خبر حل مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل، مسئولان پردیس امیرکبیر اجازه حضور فرهنگیان دارای مدرک معادل را در امتحانات پایان ترم نمی‌دادند که سرانجام با پیگیری و کش و قوس‌های فراوان با گرفتن تعهد از ما، امکان حضورمان در امتحانات پایان ترم فراهم شد. اما مسئولان دانشگاه به ما اعلام کرده‌اند که اجازه برداشتن واحد برای ترم تابستانی را نداریم.

وی درخصوص دلایل مسئولان دانشگاه برای نگرفتن امتحان از آنها بیان می‌کند: به گفته مسئولان دانشگاه هنوز بخشنامه این موضوع از سوی آموزش و پرورش ابلاغ نشده است به همین دلیل هنوز مشکل ادامه تحصیل آنها پابرجاست.

ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل نیازمند تدوین آئین نامه توسط وزارت علوم

پابرجا بودن مشکل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل را با ساکی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در میان گذاشتیم.

ساکی در این خصوص به تسنیم می‌گوید: هنوز بخشنامه اجرایی ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل از سوی آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.

وی می‌افزاید: اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرک معادل به تدوین آئین نامه اجرایی آن از سوی وزارت علوم بستگی دارد و طبق مذاکره‌ای که ما با وزارت علوم انجام داده‌ایم این آئین نامه در دست تدوین است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها