نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، سیل اخیر در استان مازندران را ناشی از برداشت بی رویه از جنگل ها دانست و از دولت خواست هرچه سریعتر خسارت های وارده به مردم و کشاورزان را جبران کند.
کد خبر: ۶۸۱۵۶۴
سیل اخیر در مازندران نتیجه برداشت بی رویه از جنگل ها بود

سیدرمضان شجاعی کیاسری در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به خانواده های داغ دیده در سیل اخیر مازندران تسلیت گفت و اظهار داشت: این مشکلات ریشه در برداشت بی رویه از جنگل و اجرا نشدن طرح آبخیزداری در مناطق بالادست و مناطق کوهستانی و جنگلی و نگاه تاسف بار سیاسی وزارت جهاد کشاورزی به برنامه کاری و تخصصی آن وزاتحانه است.

وی افزود: ظاهرا وزارت جهاد کشاورزی به غیر از ارائه آمار و ارقام غلط به رسانه ها ماموریت دیگری ندارد.

شجاعی کیاسری ادامه داد: در حالی مردم مازندران هنوز نتوانسته بودند خسارت طوفان چند سال اخیر را بدهند، در سال گذشته با برف و یخ زدگی مواجه شدند و هنوز وعده های مسوولان برای رفع این خسارت ها محقق نشده بود که سیل در این استان روی داد.

نماینده مردم ساری در مجلس با یادآوری جان باختن سه نفر از هموطنان در سیل اخیر استان به ارایه آماری در خصوص خسارات وارده به مردم پرداخت و گفت: در این سیل 600 واحد مسکونی از 60 تا 100 درصد ویران و خانواده های آنها آواره شدند.

شجاعی کیاسری ادامه داد: 70 هزار باغ در ساری و 1500هزار هکتار زمین کشاورزی در میان دورد خسارت دیدند ضمن این که چندین واحد پرورش ماهی و دامداری تخریب شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این سیل به 70 کیلومتر از زیرساخت راه ها آسیب زد و آب گرفتگی پل ها و شالیزارها خسارت های زیادی را به مردم و تاسیسات آب و فاضلاب شهری وارد کرد.

این نماینده مجلس با قدردانی از حضور محمدباقر نوبخت نماینده دولت و مسوولان استانی در مناطق سیل زده آن را موجب تسکین آلام مردم دانست و افزود: از دولت انتظار داریم نسبت به شناسایی عوامل این سیل و تخصیص اعتبار مناسب به منظور پایان دادن همیشگی به چنین حوادثی اقدام و خاطرات تلخ طوفان و برف گذشته را از ذهن مردم مازندران پاک کند.

شجاعی کیاسری خاطر نشان کرد: وزارت جهادکشاورزی بهتر است به جای زنده کردن مسایل سیاسی و ارایه آمار غلط به رسانه ها، به اجرای طرح آبخیزداری و مهار آبهای سرگردان بپردازد و از قطع بی رویه درختان جلوگیری کند.

وی با یادآوری تعطیلی شهرک های صنعتی آن را ناشی از سیاست های یک بام و دوهوا در وزارت صنعت دانست و از وزیر صنعت معدن و تجارت خواست که به این وضعیت خاتمه دهد.

این نماینده مجلس گفت: تولیدات در بخش کشاورزی و صنعت نه تنها از مشکلات ساختاری، درونی و نبود حمایت دستگاه های متولی رنج می برند بلکه در چنبره مشکلات بانکی و ناهماهنگی و تحریمی گرفتارند که دولت باید زودتر جهت برون رفت از وضعیت فعلی که شرایط را برای سرمایه گذاری دشوار کرده، راه حل اساسی جستجو کند.

شجاعی کیاسری ابراز امیدواری کرد با همدلی و همراهی مجلس و دولت موانع و مشکلات بر سر راه پویایی اقتصاد مقاومتی و توسعه تولید در بخش کشاورزی و صنعت برداشته شود چرا که وجود این مشکلات توان و انگیزه تولید کنندگان را کمرنگ و قدرت مالی و فیزیکی آنها را هدر داده و آنها را از ادامه راه باز می دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه برگزاری انتخابات در سوریه را به مردم این کشور تبریک گفت.

شجاعی کیاسری همچنین برای آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری شفای عاجل مسئلت کرد و گفت: آیت الله مهدوی کنی مجاهدی نستوه و از شخصیت های خدوم، بصیر و ارزنده و تاثیرگذار و مرد ماموریت های سخت و دشورا در دوران رهبری امام (ره) بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که دولت یازدهم با شعار اعتدال نقشه راه خدمتگزاری خود را ترسیم کرده است، گفت: دولت تدبیر وامید در این مدت سپری شده نشان داد که عزمی جدی برای حل مشکلات و فائق آمدن برآن را دارد.

شجاعی کیاسری افزود: ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته است، با تکیه و تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی و نگاه و برنامه ریزی بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های داخل کشور آن را نسخه شفا بخش بیماری اقتصادی می دانیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها