تلویزیون بی بی سی به تحلیل پیامدهای انتخاب مجدد بشار اسد با آراء بالای مردمی پرداخت و گفت: با اینکه کشورهای غربی بخصوص کشورهای مخالف آقای اسد این نتایج را نپذیرفتند اما اگر از نظر عدد و رقم و جمعیتی که پای صندوق ها به هر انگیزه ای رفتند نگاه بکنیم الان سند و مدرکی در دست آقای اسد است که نشان بدهد در مقابل مخالفانش بخش بزرگی از جمعیت کشورش هم به او رای دادند و موافق حضور او در راس قدرت هستند.
کد خبر: ۶۸۰۸۱۶
پیامدهای انتخاب مجدد بشار اسد

دراین گزارش آمده است: حکومت اسد الان هم در صحنه نبرد دست بالا را دارد و هم حالا می گوید که من از طرف مردم سوریه مشروعیت کسب کرده ام. به نظر می رسد این نتایج بیشتر از هر گروهی، گروه های مخالف خارج از سوریه را می تواند تحت فشار قرار بدهد و در انزوا بگذارد برای اینکه عملا انتقال قدرت مسالمت آمیزی که در چارچوب ژنو یک طرح ریزی شده بود ناکام گذاشت.

بی بی سی افزود: طرفداران بشار اسد با شنیدن خبر نتیجه انتخابات به خیابان ها ریخته و شادی کردند اما کمتر کسی امیدوار است که صرفا انتخاباتی بتواند به جنگ داخلی کشور خاتمه بدهد و صلح را به کشور برگرداند. مشارکت مردم در این انتخابات 73 درصد بود میزان مشارکتی بالا و تعجب انگیز با توجه به اینکه انتخابات تنها در مناطق تحت کنترل دولت برگزار شد. کمتر کسی انتظار داشت بشار اسد که کناره گیری اش تنها خواست مخالفان است تا امروز در قدرت دوام بیاورد.

این بازی برد-برد یعنی چه؟

دادستان کل کشور گفت: اگر کشور مستقل می خواهیم باید ثروتمند باشیم، دشمنان می خواهند از راه اقتصاد به ما ضربه بزنند. به همین دلیل رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، آیاحالا که دشمنان دربحث هسته ای می خواهند ما را از حق خود محروم کنند باید دست روی دست بگذاریم و بگوییم نمی توانیم؟

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای ،پنجشنبه در اجتماع راهپیمایان 15 خرداد قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: این بازی برد برد که می گویند یعنی چه؟ چرا توضیح نمی دهید که برد - برد به معنای چیست و چگونه می خواهید ما برد کنیم و آمریکا هم برد کند؟

به گزارش ایرنا،دادستان کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که در زمان جنگ القاء می کردند که جنگ پرهزینه است و می گفتند ما جوانانمان را در جنگ به شهادت می رسانیم امروز همین حرف ها را ولی با الفاظ دیگری می زنند.

وعده اوباما به رئیس‌جمهور اوکراین

رئیس‌جمهوری آمریکا برای اولین بار در ورشو با سران جدید اوکراین دیدار کرد. اوباما تأکید کرد که کشورش در حمایت نظامی و بازسازی کشور، در کنار اوکراین قرار دارد.

به گزارش ایسنا، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در خلال اقامت در ورشو برای نخستین بار پس از بحران اوکراین، با پترو پوروشنکو، رئیس جمهور این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس جمهوری آمریکا تأیید کرد که اوکراین باید از گاز روسیه بی‌نیاز شود. او همچنین بر حمایت آمریکا از تجهیز نظامی اوکراین تأکید کرد.

گزارش شورای روابط خارجی اروپا درباره برنامه هسته ای ایران

تلویزیون آمریکا با اشاره به گزارش جدید شورای روابط خارجی اروپا در باره برنامه هسته ای ایران گفت: شورای روابط خارجی اروپا که شامل 160عضو برجسته از 27 کشور اروپایی است گزارش جدیدی با عنوان تنش زدایی با ایران، چگونه اروپا می تواند امکان رسیدن به توافق هسته ای نهایی با ایران را افزایش دهد منتشر کرد. این گزراش 12 صفحه ای که روز سه شنبه منتشر شده توصیه هایی به کشورهای اروپایی ارائه می کند که چه اقداماتی باید در این راستا انجام دهند.

تحلیلگر تلویزیون آمریکا اظهار کرد: این گزارش بسیار به جا و سنجیده ای است و در این نوشته صحبت از این می کند که اروپا باید سعی کند که قرارداد اتمی بین ایران و کشورهای غربی گروه پنج به علاوه یک امضاء شود و در ضمن توصیه می کند اروپایی ها چه کار می توانند بکنند که اگر کنگره آمریکا یا کشورهای منطقه ای یا در ایران کسانی بخواهند جلوی این اجرا را بگیرند .

این تحلیلگر گفت: اخیرا وزیر خارجه فرانسه از جریمه سنگین یک بانک فرانسوی به اتهام پول شویی برای ایران اعتراض کرده بود... به نظر من اگر کنگره آمریکا سعی کند که جلوی امضاء این قرارداد را بگیرد اختلافات ممکن است شدید بشود ولی اگر تاریخی نگاه کنید می بینید دربیست سال اخیر اروپا همیشه با آمریکا سر مسئله تحریم ها اختلاف داشته و الان هم به نظر من بخاطر اینکه یک قرارداد امضا شده اروپایی ها علی الخصوص آلمانی ها و فرانسوی ها مخالفت خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها