وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تنها نهاد قانونی برای قیمت‌گذاری خودرو در کشور شورای رقابت است، گفت: این وزارتخانه نه موافق و نه مخالف افزایش قیمت خودرو است.
کد خبر: ۶۷۷۹۱۴
مخالف یا موافق افزایش قیمت خودرو نیستیم

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که رویکرد شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو است، گفت: مگر امکان دارد که با وجود افزایش تورم، قیمت خودرو کاهش یابد.

وی با بیان اینکه شورای رقابت در تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو با وزارت صنعت، معدن و تجارت مشورت می کند، اظهارداشت: در نهایت تصمیم گیری برعهده شورای رقابت است و هر تصمیمی اتخاذ کند، وزارت صنعت نیز آن را اجرا خواهد کرد.

نعمت زاده با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن وتجارت نه موافق و نه مخالف افزایش قیمت خودرو است، اظهار داشت: این وزارتخانه هیچ تصمیم گیری در خصوص افزایش و یا کاهش قیمت خودرو نگرفته است، ضمن آنکه این موضوع برعهده شورای رقابت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انحصاری بودن خودروی سواری براساس مصوبه شورای اقتصاد، گفت: شورای رقابت نیز براساس این مصوبه وارد عمل شده و تا زمانی که این مصوبه پابرجاست، آنها در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد.

نعمت زاده همچنین در خصوص رانت650 میلیون دلاری، گفت: در این خصوص نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور اجمال از طریق روابط عمومی در اختیار عموم قرار گرفته هرچند سعی کردیم این مسئله به کوچه و بازار کشانده نشود چون این موضوع از ابتدا بی اساس بود.

وی افزود: اغلب صنایع این خواسته را دارند که بتوانند کالا را بدون تخصیص ارز ترخیص کنند که این موضوع یک کار معقول و به نفع کشور است که واردکننده ای بدون اختصاص ارز کالای خود را وارد کشور کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ی
Germany
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
۰
۰
پس چی هستی؟!!!
محمدد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
۰
۰
واقعا!! یعنی چه نه موافقید ونه مخالف. مگربرنامه ای وجود ندارد كه براساس آن موضع گیری شود؟

نیازمندی ها