«قاب حماسه» با تجلیل از خانواده شهید جهان آرا و قدردانی از تلاش‌های مجید انتظامی و غلامعلی کویتی‌پور به پاس فعالیت در عرصه موسیقی و سرودهای دفاع مقدس در موزه امام علی(ع) برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه عکس‌های زنده یاد ملاقلی پور از روزهای جنگ تحمیلی روی دیوارهای این موزه خواهد رفت.
کد خبر: ۶۷۶۱۹۴
تجلیل از کویتی​پور، جهان آرا و ملاقلی​پور

به گزارش جام‌جم، آیین تجلیل از مجید انتظامی، غلامعلی کویتی‌پور و خانواده شهید جهان آرا در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در ویژه‌برنامه «قاب حماسه» برگزار می‌شود.

در این برنامه که فردا در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود، حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان حضور پیدا می‌کنند تا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر، هنرمندان موفق و موثر این عرصه را گرامی بدارند.

در «قاب حماسه» مجید انتظامی، آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی به پاس سال‌ها فعالیت در عرصه ساخت موسیقی فیلم برای آثار عرصه دفاع مقدس و همچنین خلق سمفونی ماندگار خرمشهر قدردانی و تجلیل می‌شود.

او ساخت موسیقی فیلم‌های سینمایی «از کرخه تا راین»، «بوی پیراهن یوسف» و «آژانس شیشه‌ای» را هم در کارنامه هنری خود دارد که هر سه از فیلم‌های ماندگار سینمای دفاع مقدس کشورمان و ساخته‌های تکرارنشدنی ابراهیم حاتمی‌کیا هستند.

همچنین دیگر مهمان این برنامه خواننده نام آشنای سرودهای دوران دفاع مقدس غلامعلی کویتی‌پور است. او با حضور در موزه امام علی(ع) سرود ماندگار «ممد نبودی ببینی» را باز خوانی کرده و سپس تجلیل می‌شود.

کویتی‌پور این سرود را در رثای شهید محمد جهان‌آرا، فرمانده سپاه خرمشهر خوانده است. او البته آثار به یاد ماندنی دیگری چون «غریبانه» و «چنگ دل» و «دل پریشانم» را در کارنامه خود دارد.

همچنین خانواده این شهید در این برنامه حضور می‌یابند تا در کنار مدیران سازمان فرهنگی ـ هنری و جمعی از هنرمندان یاد و خاطره این شهید را گرامی بدارند.

به گفته امید خاکباز، معاون پژوهشی و هنری موزه امام علی(ع) در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس‌های کارگردان برجسته سینمای ایران زنده یاد رسول ملاقلی‌پور برپا خواهد شد.

به گفته او، مرحوم ملاقلی‌پور در ایام دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر در این مناطق حضور یافته و از آن روزها عکاسی کرده است.

نمایشگاه عکس «قاب حماسه» در پایان روز جمعه از موزه امام علی(ع) به زیرگذر چهارراه ولیعصر انتقال داده می‌شود و به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار خواهد داشت. «قاب حماسه» فردا جمعه ساعت 17 و 30 دقیقه در موزه امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها