سوال‌کنندگان از وزیر آموزش و پرورش به برخی عزل و نصب‌ها اعتراض داشتند

چهارمین کارت زرد مجلس به فانی رسید

وزیر آموزش و پرورش از ارائه طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس خبر داد و گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان می‌تواند موجب افزایش انگیزه، افزایش تلاش‌های آموزشی، پژوهشی و پرورشی معلمان شود و در نتیجه ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را به ارمغان بیاورد.
کد خبر: ۶۶۵۹۱۲
لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس می‌رود

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر فانی در گردهمایی مشترک روسای امور اداری و تشکیلات و کارشناسان امور نقل و انتقالات آموزش و پرورش که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به این‌که طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس رای نیاورد، اظهار کرد: با توجه به سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور، به دنبال آن هستیم که این طرح را در قالب لایحه تقدیم مجلس کنیم.

فانی با بیان این‌که 12 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در کشور مشغول تحصیل هستند، توضیح داد: از این تعداد یک میلیون نفر در مدارس غیردولتی و بیش از 11 میلیون نفر در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند. یک میلیون معلم نیز در حال فعالیت در مدارس دولتی هستند که نسبت یک به 11 معلمان به دانش‌آموزان موضوع قابل پیگیری آموزش و پرورش است و ظرف چند سال آینده این رقم 11 به 12 و 13 می‌رسد و این امر به معنای بهره‌وری در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس ارتقای کیفیت‌بخشی آموزشی در آموزش و پرورش به دنبال افزایش بهره‌وری نیروی انسانی هستیم و تا جایی که بتوانیم برای ساماندهی نیروی انسانی از مشارکت‌ها استفاده کنیم.

پیگیر مرخصی زایمان بانوان فرهنگی هستیم

فانی با بیان این‌که پیگیر مرخصی زایمان بانوان فرهنگی هستیم، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این موضوع مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن به آموزش و پرورش اجازه داده شده مرخصی زایمان و خدمت به بانوان فرهنگی را به صورت جدی‌تر پیگیری کند.

فانی با اشاره به این‌که بحث مرخصی زایمان بانوان فرهنگی با دیگر کارمندان دولت متفاوت است، افزود: جایگزینی معلم را نمی‌توان براحتی جبران کرد؛ مشخص نیست معلمی که به مرخصی می‌رود پس از بازگشت کلاس خودش را تحویل بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سال 66 پیشنهادی مطرح کردم که بر اساس آن معلمانی که قرار است در آبان یا آذر به مرخصی بروند از همان ابتدای سال تحصیلی مرخص شوند. این موضوع سبب ایجاد آرامش در خانواده فرهنگیان می‌شود و در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نام رضا حسنی
United States
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
باسلام خدمت همه همكاران تلاشگر دولتی خودم به عرض می رسانم كه چرا به مردم شریف ایران اعلام نمی كنید كه عملا افزایش حقوق در سال نودو سه پانزده درصد هم نمی شود .كل مبلغ افزایش یافته به عنوان مقرری ماه اول به ناكجاآباد رفت. ازطرفی دیگر كسورات افزایش یافته نیز ازماه اول كسر شد. در واقع هضم این كار دولت برای ما فرهنگیان بسیار دشوار است از طرفی دیگر شنیدیم و دیدیم كه برخی ارگان ها ی دولتی افزایش حقوق هفتاد وپنج درصدی را در سال جدید داشته اند . شما را به خدا با كدام روحیه كار می توان كرد. با سپاس

نیازمندی ها