واکنش روسیه به تحریم‌های نفتی آمریکا

روس‌ها 8 نیروگاه در ایران می‌سازند

مدیرعامل شرکت ملی نفت خبرداد:

مذاکرات جدی ایران و روسیه برای تهاتر نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که آماده فروش نفت خام به شرکت های خارجی در بورس انرژی هستیم، گفت: مذاکرات ایران و روسیه برای تهاتر 20 میلیارد دلاری نفت به صورت جدی جریان دارد.
کد خبر: ۶۵۹۹۱۶
مذاکرات جدی ایران و روسیه برای تهاتر نفت

رکن الدین جوادی روز یکشنبه در حاشیه مراسم عرضه اولین محموله نفت خام در بورس انر‍ژی در جمع خبرنگاران در خصوص خریداران نفت در بازار بورس گفت: تاکنون 12 شرکت تایید شده به سازمان بورس معرفی شده اند و سایر خریداران نیز باید مسیر لازم را طی کنند تا مصرف کننده واقعی مشخص شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: عرضه نفت خام در بورس انرژی، تمرین اولیه در بازار داخلی است و امیدواریم در بازار جهانی نیز موفق شویم.

جوادی در خصوص فروش نفت خام به شرکت های خارجی گفت: شرکت ملی نفت ایران آمادگی عرضه نفت خام در بازار بورس انرژی را به خارجی ها را دارد و متناسب با تقاضای آنها آماده عرضه هستیم؛ البته این موضوع مشروط بر این است که از نظر سازمان بورس محدودیتی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عرضه نفت خام با ریال آغاز شده و امیدواریم تا براساس تفاهم نامه پیش رویم اما برای معامله در بازار بین المللی محدودیتی از سوی ما وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت در خصوص عرضه سایر فرآورده های نفتی و گازی در بورس انرژی اظهار داشت: با همکاری بورس انر‍ژی و شرکت ملی نفت ایران در سه ماه گذشته 200 هزار بشکه میعانات گازی با ارزش 38 میلیارد تومان فروخته شده است.

جوادی با بیان این که بازار بورس میعانات گازی مورد استقبال قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد در سال 93 حجم عرضه میعانات گازی در بازار بورس گسترش یابد.

وی همچنین در خصوص تهاتر 20 میلیارد دلاری نفتی ایران با روسیه نیز گفت: در حال مذاکره جدی هستیم و هنوز تصمیمی برای زمان بندی اجرای آن گرفته نشده است.

پس از سال ها سرانجام امروز 17 فروردین ماه برای نخستین بار قفل عرضه نفت خام در بورس شکسته و دو هزار و 920 بشکه نفت خام سبک ایران توسط شرکت ملی نفت ایران در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها