مدیرعامل ایران خودرو گفت: اثر رفع تحریم ‌ها بر صنعت خودرو را اردیبهشت تا خرداد سال آینده خواهیم دید و این بهبود در کیفیت و مشخصات فنی خودروها خواهد بود نه قیمت.
کد خبر: ۶۵۰۹۷۸
اثررفع تحریم‌ها را خرداد ۹۳ خواهیم دید

هاشم یکه زارع صبح امروز در حاشیه رونمایی از 4 محصول گروه خودروسازی بهمن در پاسخ به این سؤال که نمایندگان مجلس معتقدند قیمت تمام شده تولید خودرو در کشور بالا است، چه برنامه‌ای برای کاهش این قیمت دارید، گفت: ما به دنبال کاهش قیمت تولید خودرو هستیم ولی این مسئله نیازمند گذشت زمان است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هدف‌گذاری عددی برای کاهش قیمت تمام شده خودرو دارید، نیز گفت: خیر متأسفانه هدف‌گذاری عددی نداریم ولی شاخص‌هایی برای این مسئله تعیین شده است.

وی افزود: مدیریت قیمت مواد اولیه، ساده‌سازی فرآیند تولید و هزینه‌های سربار تولید می‌تواند قیمت تمام شده تولید خودرو را کاهش دهد.

مدیرعامل ایران خودرو در مورد عرضه خودرو با نرخ مناسب برای اقشار ضعیف جامعه نیز گفت: این کار امکانپذیر است ولی نیازمند گذشت زمانی دو ساله است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه رفع تحریم‌های خارجی صنعت خودرو، چه تأثیری بر تولیدات شما داشته است گفت: تحریم‌ها حدود 30 درصد در تولید ما تأثیرگذار بوده است که در صورت رفع کامل، بهبود را در صنعت خودروسازی شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این اثرات را در اردیبهشت و خرداد سال آینده خواهیم دید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این بهبود در قیمت خودروها اتفاق خواهد افتاد، نیز به فارس گفت: خیر، این بهبود در زمینه کیفیت، مشخصات فنی و محصولات جدید دیده خواهد شد.

یکه زارع در مورد جزئیات مذاکره با شرکت پژو نیز به فارس گفت: قرار است شرکت پژو در ایران سرمایه‌گذاری کند که تعیین جزئیات آن نیازمند تشکیل کارگروه ویژه است.

وی ادامه داد: به جز شرکت پژو، با شرکتهایی از کشورهای دیگر مانند آلمان نیز در حال مذاکره هستیم.

وی در مورد ارائه اطلاعات جدید به شورای رقابت نیز به فارس گفت: اطلاعات جدید در مورد قیمت تمام شده تولید خودرو به شورا ارائه کرده‌ایم ولی درخواست جدیدی برای افزایش قیمت نداشته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
۰
۰
تواین مملكت دیدین قیمت چیزی بالابره دوباره پایین بیاد. ازاون سؤالها بودا
م
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
۰
۰
یعنی باور كنیم درخواستی برای افزایش قیمت نداشتید ؟!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
۰
۰
بهبود در كیفیت و مشخصات فنی خودروها خواهد بود نه قیمت.

به خدا اینا را باید محاكمه كرد؛ مرد حسابی همین چند روز پیش دوباره یه 405 اتیش گرفت درهاش قفل شد و راننده زنده زنده سوخت اخبارش از صدا و سیما پخش شد؛شما لازم نكرده كیفیت را بالا ببری یه زحمت بكش قفل مركزی را از روی ماشینات بردار كه لااقل وقتی اتیش گرفت طرف بتونه از ماشین بیاد بیرون

نیازمندی ها