وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال آینده با توسعه طرح پزشک خانواده، از هر استان کشور، یک شهرستان این طرح را اجرایی خواهد کرد.
کد خبر: ۶۵۰۷۱۷
توسعه طرح پزشک خانواده از سال آینده

به گزارش ایسنا، دکترسیدحسن هاشمی که عصر روز پنجشنبه به شهرستان کازرون در استان فارس سفر کرده بود، گفت: بازرسان طرح پزشک خانواده، روند اجرای این طرح در استان فارس را ارزیابی کرده‌اند و راهکارهایی برای حل مشکلات مشخص شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که اعتبارات مورد نیاز طرح پزشک خانواده تامین و با تزریق اعتبارات، مشکلات این طرح به حداقل ممکن کاهش یابد.

وزیر بهداشت گفت: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید، توجه به وضعیت بهداشت و درمان مردم است که می‌توان گفت تنها دولتی است که مقوله سلامت جزو 3 مقوله اصلی در آن قرار دارد.

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد
کمبود 2700 پزشک عمومی در مناطق محروم

وزیر بهداشت گفت: در مناطق محروم با کمبود ۲۷۰۰ پزشک عمومی مواجه هستیم و امیدواریم با پرداخت تعرفه ترجیحی و افزایش پرداختی کاری کنیم که پزشکان خودشان با تمایل به این مناطق بروند.

کمبود 2700 پزشک عمومی در مناطق محروم

همچنین حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد کمبود پزشکان در نظام سلامت گفت: اکنون در مناطق محروم کشور با کمبود 2700 پزشک عمومی مواجه هستیم که برای رفع آن برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: یکی از بسته‌هایی که برای حل این مشکل طراحی شده تأمین پزشکان عمومی است البته اجرای چنین برنامه‌ای نیاز به منابع دارد که امیدواریم تأمین شود.

وزیر بهداشت گفت: در این بسته فکر می‌کنیم اگر تعرفه ترجیحی در مناطق محروم قرار دهیم و همچنین بتوانیم پرداخت پزشکان را تا چند برابر افزایش دهیم تا حدی این کمبودها برطرف شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ما به دنبال آن هستیم تا مناطق محروم و دور افتاده از حضور پزشکان عمومی برخوردار شوند و این پزشکان بدون کوچکترین فشار و زور خودشان برای انجام فعالیت‌های پزشکی و رفتن به این مناطق استقبال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها