دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
دکتر علی محمد زنگانه در نخستین جلسه برنامه‌ریزی دومین کنگره ۴ هزار شهید استان گفت: 

دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود

چهارمین کنگره سرداران و 3500 شهید منطقه 16

برگزاری کنگره شهدا، انتقال پیام شهدا به نسل های بعدی است

همزمان با گرامیداشت روز بصیرت و میثاق با ولایت، چهارمین کنگره سرداران و 3500 شهید منطقه 16 با حضور سردار کاظمینی فرمانده لشگر محمد رسول الله (ص) ،سرهنگ خسرو آبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید رجایی و جمعی از خانواده های معظم شهدا در محل سالن آمفی تاتر مجتمع آموزشی شریعتی در محله یاخچی آباد برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۱۱۵۹
برگزاری کنگره شهدا، انتقال پیام شهدا به نسل های بعدی است

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 16،درحاشیه این مراسم  مهندس سید محسن اسدی شهردار منطقه 16 با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه های محرم و صفردر خصوص اهمیت برگزاری چهارمین کنگره سرداران و 3500 شهید منطقه 16 گفت: انقلاب اسلامی ایران و در پی آن هشت سال دفاع جانانه از حریم اسلام بار دیگر راه را برای آنان که جویای حق بودند روشن ساخت و اینک ، کربلای ایران کاروانی می خواهد از جنس کاروان زینب(س) تا پیام سرخ شهیدان را به نسل های بعدی به رسم امانت تحویل دهد.

شهردار منطقه 16  گرامی دانستن راه شهدا وانتشار پیام آن ها را جهادی بلند مرتبه عنوان کردو یاد آور شد: پیروزی در این مسیر با بصیرتی عمیق و شناختی دقیق از راه امام حسین (ع)  و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

در این مراسم که همراه با مدیحه سرایی و شعر خوانی صابر خراسانی همراه بود سرهنگ خسرو آبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید رجایی ضمن خوشامد گویی به حاضرین برگزاری منظم کنگره شهدا را وظیفه ای مهم عنوان کرد و گفت: این مراسم فرصتی است  برای محکم کردن بیعتمان با وارث به حق انقلاب اسلامی ،حضرت آیت الله خامنه ای تا در صراط حق قدم بر داریم.

در ادامه سردار کاظمینی فرمانده لشگر محمد رسول الله (ص) در سخنانی گفت: امام حسین (ع) با قیام خود و برافراشتن بیرق حق طلبی مانند خورشید، جهل مسلمین را به حقیقت معارف پیامبر روشن ساخت و باب معرفتی که وی گشود تا یوم الحشر باقی خواهد ماند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : آن مسیری که زینب (س) پس از واقعه کربلا در پیش گرفت تضمین بقای انقلاب امام شهید بود  وبعد از صدها سال این بار صدای او از حلقوم مردی از سلاله اش به گوش جهان رسید وانقلابی سرخ در امتداد انقلاب کربلا را رغم زد.

فرمانده لشگر محمد رسوالله(ص) در ادامه با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی شهدا،جانبازان، ایثارگران و رزمندگان  با کمترین امکانات توانستند دشمن را با سلاح ایمان وایثار واز خود گذشتگی از میدان به در کنند   افزود: امروزه با جنگ نرمی مواجه هستیم که دشمن در تلاش است تا ما را از اصل خود دور کند .

سردار کاظمینی برگزاری کنگره شهدا را اقدامی در خور تحسین و ارزشمند عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با پیروی از فرامین مقام عظمای ولایت و در سایه رهبری خردمندانه  همواره بر مشکلات و دشمنان اسلام و انقلاب پیروز خواهیم شد.

در چهارمین کنگره سرداران و 3500 شهید منطقه 16 که با مشارکت و همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهید رجایی،آموزش و پرورش منطقه 16،بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد ضمن تقدیر و اهدا لوح یادبود به 19 خانواده معزز شهیدی که تک فرزند پسر خود را تقدیم انقلاب و هشت سال دفاع مقدس کرده‌اند از  خانواده معزز شهیدان حاج حسن شاطری،محرم ترک،محمود مهاجر نیز تجلیل بعمل آمد.

newsQrCode
برچسب ها: کنگره شهدا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها