دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورا:

به خاطر چند پست وزارتی از سوریه و فلسطین چشم پوشی نمی کنیم

دبیر کل حزب الله لبنان امروز با سخنرانی در مراسم عاشورای حسینی گفت: به خاطر چند پست وزارتی در دولت جدید این کشور از حمایت از سوریه و فلسطین و مقاومت دست برنخواهد داشت.
کد خبر: ۶۱۵۳۶۵
به خاطر چند پست وزارتی از سوریه و فلسطین چشم پوشی نمی کنیم

سید حسن نصرالله امروز پنجشنبه شخصا در مراسم روز عاشورای حسینی در مجمع الشهدا واقع در «ضاحیه جنوبی» حضور یافت و در سخنانی ضمن تشکر از مشارکت گسترده و باشکوه دوستداران ابا عبدالله الحسین(ع) در راهپیمایی روز عاشورا گفت: ما امروز بار دیگر عهد و فاداری خود را به امام حسین(ع) اعلام می کنیم.

وی در این مراسم با اشاره به اهمیت حضور مقاومت در لبنان و منطقه، افزود:ما تمسک خود را به مقاومت به عنوان راه اصلی حمایت از مردم لبنان، دولت، منابع، ذخایر طبیعی و مردم آن اعلام می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: مقاومت شیخ «راغب حرب» و «عباس موسوی» (از سرداران شهید مقاومت) تا زمانی که تهدیدهای رژیم صهیونیستی وجود دارد، همچنان ادامه خواهد داشت.

نصرالله با تأکید بر قضیه فلسطین، اظهار کرد: ما در روز عاشورا امت اسلامی را به توجه اصلی به قضیه فلسطین و مقدسات آن و همدردی با مشکلات مردم مظلوم فلسطین، برغم مشکلات و سیر تحولات کشورهای کشورهای عربی منطقه فرا می خوانیم.

وی افزود: همه مسلمانان باید به مردم فلسطین در آزادی سازی سرزمینشان کمک کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان با اشاره به نقشه دشمنان در ایجاد تفرقه تقسیم در کشورهای عربی منطقه تأکید کرد: ما مخالفت خود را با تقسیم و تجزیه کشورهای عربی منطقه اعلام کنیم و همه را به گفت وگو، تفاهم و حکمت در کشورهای عربی منطقه از جمله، عراق، تونس، مصر، سوریه، برای حل مشکلات داخلی فرا می خوانیم.

نصرالله در ادامه سخنانش به حضور رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در سوریه اشاره کرد و گفت: حضور مقاومت در سوریه با هدف حمایت از لبنان و سوریه به عنوان محور اصلی مقاومت منطقه و فلسطین در برابر تهدیدها جاری منطقه است و تا زمانی که تهدیدها وجود دارد، حضور مقاومت در سوریه نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اظهارات برخی گروههای لبنانی که شرط تشکیل دولت جدید لبنان را خروج نیروهای حزب الله از سوریه اعلام کرده اند، تصریح کرد: هرکسی که از خارج شدن نیروهای حزب الله از سوریه به عنوان شرط تشکیل دولت جدید، سخن می گوید بداند عملی شدن این شرط هیچگاه امکان پذیر نیست و همه بدانند مقاومت هیچگاه حضور خود را در سوریه و فلسطین با کسب مناصب دولتی عوض نخواهد کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: تهدید گروه های تکفیری در منطقه با اهمیت تر از آن است که بخواهیم با کسب مناصب دولتی و تشکیل دولت، از آن چشم پوشی کنیم.

نصرالله افزود: ما گروه های لبنانی را به وحدت ملی، زندگی مسالمت آمیز، تفاهم و گفت گو به رغم وجود اختلافات داخلی با هدف تحقق کرامت و عزت مردم لبنان، فرا می خوانیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها