قائم مقام وزارت بهداشت و درمان از بازنگری در طرح پزشک خانواده شهری خبر داد و گفت: پس از بازنگری و رسیدن به نتیجه مطلوب اجرای آن آغاز می شود.
کد خبر: ۶۱۰۴۵۱
ادامه طرح پزشک خانواده پس از بازنگری

به گزارش مهر، دکتر سید حسن امامی رضوی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به خبرنگاران گفت: دولت جدید و مسئولین جدید باید این طرح را با سیاست های خود تطبیق دهند.

وی تصریح کرد:  با این حال این طرح تعطیل نمی شود بلکه با شتاب بیشتری پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: در استانهایی که طرح پزشک خانواده پیش از این اجرا شده، این طرح همچنان ادامه دارد.

امامی رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات دارو در کشور گفت: این مشکل به تدریج با تخصیص ارز و سیاست گذاریهای جدید رفع می شود.

وی همچنین رفع مشکلات مناطق محروم را در اولویت برنامه های این وزارت خانه عنوان کرد.

قائم مقام وزارت بهداشت و درمان در خصوص برنامه های وزارت برای  توسعه فعالیتهای تشکلهای دانشجویی در دانشگاهها گفت: تشکلهایی که در قالب نظام فعالیت می کنند و فعالیتشان در بالندگی فکری و سیاسی دانشگاه موثر است، تقویت خواهند شد و در تصمیم سازیهای دانشگاه مشارکت بیشتری خواهند داشت.                                                 

وی بیان داشت: این تشکلها حتی در تصمیم گیری های کلان نیز مشارکت داده می شوند و ستاد وزارت در همین ابتدای کار تعامل خود را با تشکلهای سیاسی و دانشجویی وسیعتر کرده و از مشارکتهای فکری آنها استفاده خواهد کرد.

امامی رضوی همچنین واگذاری خدمات به بخش خصوصی را از راهبردها اصلی وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: هرجا که بخش خصوصی و غیر دولتی آمادگی سرمایه گذاری داشته باشد، وزارت بهداشت حمایت خواهد کرد.

وی افزود: در جاهایی که بخش خصوصی حاضر به همکاری نیست، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تکلیف دارند که آنجا ورود پیدا کنند و خدمات را ارائه دهند.

قائم مقام وزارت بهداشت در خصوص بیماران خاص نیز گفت: تمرکز وزارت بهداشت در بودجه های حمایتی بر بیماران خاص است و علاوه بر خدمات دارویی، سایر خدمات به آنها هم توسعه می یابد.

تغییر روسای دانشگاهها براساس ارزیابی عملکردها

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این  که آیا تغییر روسای دانشگاههای علوم پزشکی ادامه می یابد، گفت: روسای دانشگاههای علوم پزشکی بر اساس ارزیابی عملکرد تغییر می کنند و هرکس کارآمد باشد ممکن است به خدمتش ادامه دهد.

امامی رضوی افزود: در جاهایی که نیاز به تغییر است، به سرعت تغییر می کنند تا تیم جدید دانشگاه بتواند حرکت شتابنده ای داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها