آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز عید قربان:

عزت ملت ایران در تبعیت از ولایت فقیه است

امام جمعه موقت تهران درخطبه های نمازعید سعید قربان تاکید کرد: عزتی که نصیب کشورمان شد به برکت تبعیت از امام خمینی(ره) در گذشته و مقام معظم رهبری در حال حاضر است.
کد خبر: ۶۰۶۹۰۸
عزت ملت ایران در تبعیت از ولایت فقیه است

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره به مناسبت ها و حوادث تاریخی در دهه اول ماه ذی الحجه گفت: مهمترین هشدار این است که اگر عبادت با پشتوانه عبودیت و بصیرت نباشد ، راه به جایی نخواهد برد.، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی  اظهار داشت: آنچه در دهه نخست از ماه ذی الحجه واقع شد ، تلخ بود ؛ تربیت شدگان حضرت موسی (ع) یکدفعه گوساله پرست شدند که این تحول جای تامل دارد.

وی گفت: عبادت بنی اسرائیل بدون پشتوانه عبودیت و بصیرت بود و با یک فتنه سامری همه چیز را از دست دادند و سرنوشت دیگر عابدانی هم که این دو خصوصیت را نداشته باشند، اینطور خواهد شد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه پیدایش فتنه در نظام هستی و در برنامه دینی پیش می اید و امتحان است ، افزود: در این امتحان ، انسان های بصیر و تسلیم محض در برابر خدا سرافراز خارج می شوند.

وی گفت: گاهی سرنوشت یک امت این می شود که می گویند شما را که نماینده پیغمبر(ص) و امام(ع) هستید ، قبول نداریم و این اتفاق بعد از رحلت حضرت پیامبر (ص) نیز رخ داد.

خطیب نماز عید سعید قربان با بیان اینکه این رفتار یک خطر است ، افزود: در جامعه ما هم افرادی هستند که جایگاه امام زمان(ع) را می شناسند اما جایگاه ولی فقیه را نمی شناسند که این افراد باید بینش خود را زیاد کنند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: امام غایب(ع) می فرمایند "ولی فقیه نماینده من است ، متابعت از او متابعت از من و نافرمانی از او نافرمانی از من است" ، اما برخی این را قبول ندارند.

وی تاکید کرد: آنها که تبعیت از ولی فقیه را گردن نهادند عزیز شدند و عزتی که نصیب این کشور و ملت شده به سبب تبعیت دیروز از امام راحل و پیروی امروز از جانشین او و ولی فقیه است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: مسلمانان به برکت بیداری اسلامی که از ایران الگو گرفتند ، توانستند تعدادی از بت ها و گوساله های زمانشان را بشکنند و اگر می خواهند در جهان  عزیز باشند باید همواره طاغوت ها و گوساله ها را بشکنند.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز عید سعید قربان در مصلای دانشگاه تهران گفت : مراسم حج ، درس اتحاد می دهد و امت اسلامی از هر مذهبی باید امت واحده باشند و عید مسلمین این است که موفق شدند مراسم حج را انجام دهند.

خطیب نماز عید سعید قربان در خطبه نخست با تبریک عید سعید قربان به همه امت اسلامی ، نمازگزاران را به تقوا سفارش کرد و گفت : همواره باید در مقابل فرامین الهی و خواست الهی تسلیم باشیم.

آیت الله موحدی کرمانی  افزود : به دنبال حج ارزنده ابراهیمی ، عزت برای جهان اسلام مقدر می گردد و همین طور ذلت برای دشمنان رقم می خورد.

وی گفت : حضور مسلمانان از سراسر دنیا در مراسم حج کمک می کند تا مشکلات و دردهای جهان اسلام را مطرح کنند و برای رفع این مشکلات اراده واحد و تلاش مشترک صورت گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود : حج ، درس اتحاد می دهد ، درس محبت می دهد و برای همه جهان پیام دارد.

وی گفت : حج درس دشمن شناسی می دهد ، باید دشمن را شناخت و با سخن ، عقیده و با عمل ، برائت جست و در برابر نقشه های دشمن هوشیار باشیم.

خطیب نماز عید سعید قربان گفت : اینک که  در منطقه ، بیداری اسلامی به وجود آمده است ، دشمنان تلاش می کنند تا این حرکت موفق نشود.

آیت الله موحدی کرمانی  افزود : دشمنان با اختلاف افکنی  می خواهند امت واحده اسلامی گرفتار تفرقه شود.

وی گفت : دشمنان اسلام ، گروه های تکفیری را مجهز می کنند و جنایات آمریکا و اسرائیل را این گروه ها مرتکب می شوند و امت اسلامی گرفتار این مصائب هستند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود : دشمنان می کوشند مسلمین همواره در ظلمت باشند .وی گفت : مسلمانان با پیروی از نعمت ولایت می توانند از این ظلمت خارج  شوند.

آیت الله موحدی کرمانی درباره  فضیلت دهه اول ذی الحجه افزود : خداوند می فرماید "ما با موسی وعده سی شب ماه ذی القعده گذاشتیم و ده شب اضافه کردیم و 40 شب مناجات داشتیم".

وی با اشاره به اهمیت و فضیلت مراسم نماز عید قربان گفت : همواره خداوند را به پیغمبر (ص) ‌و اهل بیت (ع ) ‌قسم می دهیم و امروز به دلیل اهمیت عید قربان ، خداوند را به این روز قسم دادیم و امروز از خداوند قادر و توانا می خواهیم امت اسلامی را همواره موید و پیروز بگرداند و دشمنان را نابود کند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها