فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: آموزش و ضرورت از جمله مواردی است که محدوده سنی استفاده از تلفن همراه را در فرزندان مشخص می‌سازد.
کد خبر: ۵۹۶۸۲۶
تلفن همراه ، همراه بچه ها باشد یا نباشد ؟

نسرین دودانگی  اظهار داشت: استفاده از تلفن همراه محدوده سنی خاصی ندارد. اگر چه به طور معمول توصیه نمی‌کنیم که کودکان در زیر سن قانونی چنین وسیله‌ای را داشته باشند.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تصریح کرد: بسته به شرایط کودک و خانواده، آموزش کودک , خطرات و تهدیداتی که در اختیار داشتن موبایل برای کودک به دنبال دارد این محدوده سنی را دستخوش تغییر می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: به طور مثال یک نوجوان 12 ساله برای رفت و آمد به کلاس آموزشی و ضرورت آگاهی خانواده از سلامت و  زمان رسیدن فرزند به کلاس، نیاز دارد که موبایل به همراه داشته باشد.

وی افزود: آموزش و ضرورت از جمله مواردی است که محدوده سنی استفاده از تلفن همراه را در فرزندان مشخص می‌سازد.

فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان توضیح داد: استفاده از تلفن همراه درست مثل استفاده از چاقوست که والدین باید بسنجند که آیا کودکشان به حدی رسیده که بتواند از چاقو استفاده کند و دستش را نیز نبرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: وقتی خیال والدین از این موضوع راحت شد. اجازه استفاده از چاقو را به کودک خود می‌دهند؛ در مورد موبایل نیز خانواده‌ها خود باید تشخیص بدهد که فرزندشان توانایی کاربرد و استفاده از تلفن همراه را دارد یا نه.

دو دانگی تصریح کرد: باید به فرزند خود آموخت که اگر تلفن ناشناسی به او شد چگونه پاسخ دهد تا از خطرات احتمالی در امان بماند.

وی افزود: اگر فردی، آموزش درست و صحیح استفاده از تلفن همراه را ندیده باشد حتی اگر در سن قانونی باشد دادن تلفن همراه به وی منطقی نیست. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها