مردم یک روستا از تمام شیوه ها برای مقابله با یک گروه میمون گونه ماکاک غارتگر استفاده کرده اند اما بی فایده بوده است.آنها اکنون ناگزیر هستند تابع حکومت این ماکاک ها باشند.
کد خبر: ۵۹۲۷۲۳
حکومت میمون های غارتگر در یک روستا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس انفو، در روستای خلونگ چاروئن وای در 100 کیلومتری بانکوک پایتخت تایلند مردم تحت حکومت یک گروه میمون گونه ماکاک زندگی می کنند.

مردم از هر شیوه ای برای مقابله با این غارتگران استفاده کرده اند اما همه این کارها بی فایده بوده است. میمون های ماکاک به دلیل جنگل زدایی به قلمرو انسان ها وارد شده اند.

زن سالمندی از اهالی روستا می گوید: وقتی میمون ها وارد خانه ها می شوند همه جا را جستجو کرده و هر چیزی را که بیابند ،غارت می کنند. من باید روغن آشپزی را پنهان کنم. شکری را که چند روز پیش خریده ام باید در گنجه  یا حتی در یخچال بگذارم.

از یخچال که به منزله گاو صندوق خانه ها است به دقت محافظت می شود. اما اسلحه دست ساز ساکنان برای مقابله با میمون ها کارایی ندارند.

سگ های نگهبان هم فایده ای ندارند زیرا به همزیستی با میمون ها عادت کرده اند.

تایلند در سال های اخیر بیش از نیمی از جنگل هایش را از دست داده است و میمون ها ناگزیر زیستگاه هایشان را ترک کرده اند. معاون رئیس روستا می گوید:​مقامات به روستا مراجعه کرده و دام هایی را برای میمون ها گذاشتند. مقامات مسئول ماکاک های گرفتار شده را مقطوع النسل کرده و سپس آزاد کردند. اما آنها نمی توانند همه میمون ها را به دام بیاندازند.

نزدیک شدن به میمون ها ممکن نیست آنها فورا فرار می کنند. به محض اینکه انسان ها پشت به میمون ها می کنند بار دیگر با انسجام بیشتری غارتگری را از سر می گیرند. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها