سرقت خودرو در پوشش خریدار

بنز مسروقه، سارق را لو داد

صاحب یک دامداری در حومه شهرری که با تشکیل یک باند چهار نفره و حمله به رانندگان کامیون و تریلی، محموله‌ باری آنها را می‌دزدیدند، توسط کارگر دامداری لو رفته و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۲۱۶۳
کارگر وظیفه شناس همکاران سارقش را لو داد

به گزارش جام‌جم، سرهنگ حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی، از حمله چهار مرد به وی و سرقت محموله باری‌اش خبرداد.

در تحقیق از شاکی که راننده تریلی بود، معلوم شد او روز حادثه محموله‌ای از آهن‌آلات را از یک مرکز باربری در شهرری تحویل گرفته تا به شهر دیگری منتقل کند که در نزدیکی جاده قم، ناگهان یک خودروی پژو با سرعت بالا مقابل تریلی توقف می‌کند و وی بناچار خودرو را متوقف کرده و پیاده می‌شود که در این هنگام چهار سرنشین خودروی پژو با قمه و چوبدستی به وی حمله‌ور می‌شوند و سپس دست و پایش را بسته و در اتاقک تریلی محبوس می‌کنند و در ادامه دو نفر از آنها سوار تریلی شده و دو نفر دیگر با خودروی پژو پشت سر خودروی تریلی حرکت می‌کنند.

سرقت محموله میلیونی

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یادآور شد: در ادامه تحقیق مشخص شد، سارقان با سرقت محموله آهن‌آلات به ارزش 50 میلیون تومان، تریلی را کنار جاده و راننده را دست و پا بسته در جاده منتهی به حسن‌آباد در بیابان رها کرده و می‌گریزند.

زارع خاطرنشان کرد: ساعاتی بعد از این حادثه، یک راننده عبوری با مشاهـــده راننده تریلی-که بی هوش بوده - با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس می‌گیرد و موضوع را اطلاع می‌دهد.

ردپای متهمان در سرقت‌های سریالی

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد تا این که رانندگان دیگری نیز با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در شهرری از اعضای یک باند سرقت شکایت و عنوان کردند آنها نیز به شیوه‌ای مشابه به دام سارقان گرفتار شده و محموله‌هایشان سرقت شده است.

تماس کارگر وظیفه‌شناس با پلیس

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یاد آور شد: در بررسی تصاویر رایانه‌ای از سارقان معلوم شد، تصاویر آنها با هم مطابقت دارد و شواهد نشان می‌داد آنها در دزدی‌های خشن با هم همدست هستند.

با جمع‌بندی اطلاعات، جستجوها برای دستگیری سارقان فراری ادامه یافت تا این که چند روز پیش مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبرداد سه مرد که با او در یک دامداری کار می‌کنند، شبانه یک محموله آهن را به این مکان آورده و در حال جاسازی در محل هستند، گمان می‌برد این محموله را سرقت کرده‌اند.

کارآگاهان در پی این تماس به این دامداری در حومه شهرری اعزام شده و با هماهنگی قضایی وارد آنجا شدند و سه مرد را دستگیر و یک تریلی با محموله آهن‌آلات را کشف و ضبط کردند.

اعتراف متهمان

زارع خاطرنشان کرد: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی، به همدستی با صاحب دامداری در سرقت محموله‌های باری اعتراف و عنوان کردند با تشکیل یک باند و شناسایی رانندگان کامیون و تریلی در باربری‌ها، آنها را تعقیب و در جاده قم، اسلامشهر، شهریار و حسن‌آباد محموله خودروها را سرقت و آن را به دامداری حومه شهرری منتقل کرده سپس می‌فروختند.

وی یادآور شد: متهمان همچنین به سرقت از رانندگان با شیوه تصادفات ساختگی و حمله به آنها با قمه و چوبدستی اعتراف و عنوان کردند محموله‌ها را در اختیار سرکرده باند قرار می‌دادند و او نیز بخشی از پول‌ها را به این سه نفر می‌داده است. روز دستگیری نیز یک محموله دیگر را به این شیوه دزدیده و قصد فروش آن را داشتند که دستگیر شدند.

دستگیری سرکرده باند

زارع خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات دو روز پیش سرکرده این باند نیز شناسایی و دستگیر شد. این متهم نیز در مواجهه حضوری با همدستانش اعتراف کرد طراح نقشه سرقت‌ از محموله‌های باری و سرکرده این باند است که با فریب کارگرانش، آنها را با وعده یکشبه پولدار شدن، در سرقت‌ها با خود همراه می‌کرده است.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیق از آنها ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها