قابوس ابن سعید، سلطان کشور پادشاهی عمان روز یکشنبه، در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی ـ اقتصادی وارد تهران می‌شود.
کد خبر: ۵۹۰۴۷۸

به گزارش ایرنا و به نقل از یک منبع آگاه در سفارت عمان در تهران، تعداد قابل توجهی از وزیران دولت عمان، سلطان قابوس را در این سفر همراهی خواهند کرد و این سفر با توجه به شروع به کار دولت حسن روحانی، از مهم‌ترین سفرهای سلطان قابوس به تهران در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

این منبع آگاه اظهار کرد که بیشتر برنامه‌های سلطان قابوس در جریان سفر به تهران موضوعات سیاسی است.

براساس این گزارش، سلطان قابوس دو یا سه روز در تهران اقامت خواهد داشت و حضور نسبتا طولانی او در تهران حاکی از اهمیت سفر وی و اهمیت ویژه موضوعاتی است که قرار است در جریان دیدار وی با مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران در تهران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عمان به دلیل داشتن روابطی بسیار دوستانه با جمهوری اسلامی ایران و وجود اعتماد قابل توجه میان طرفین، از طریق سفارت خود در لندن مسئولیت حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در انگلیس را برعهده گرفته است.

سلطان قابوس در چند سال اخیر بارها با میانجیگری میان تهران و پایتخت‌های اروپایی، زمینه آزادی شهروندان بازداشتی از دوطرف را فراهم کرده است.

اوج میانجیگری سلطان قابوس هم در ماجرای سه شهروند آمریکایی بازداشتی در ایران (سارا شورد، شین بائر و جاشوا فتال) بود که هر سه بعد از پرداخت وثیقه و میانجیگری مسقط، آزاد شدند و از طریق خاک عمان عازم کشور خود شدند.

همچنین گفته شد که آزادی مجتبی عطاردی، استاد دانشگاه شریف و شهرزادمیرقلی خان که مدتی در آمریکا بازداشت بودند و نیز نصرت‌الله تاجیک، سفیر پیشین ایران در اردن که در لندن بازداشت بود، با میانجیگری‌هـــای سلطان قابوس انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها