معاون بهداشتی وزارت بهداشت نسبت به کاهش میانگین نرخ رشد جمعیت در کشور هشدار داد و گفت: اکنون تعداد فرزندآوری هر خانواده حدود 1.79 است که باید در اصلاح این موضوع، اقدامات لازم انجام شود.
کد خبر: ۵۷۷۶۵۴
هشدار وزارت بهداشت نسبت به کاهش نرخ رشد جمعیت

به گزارش مهر، دکتر فاطمه رخشانی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی جمعیت که در مرکز همایشهای بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، به اقدامات وزارت بهداشت در جهت اصلاح سیاستهای جمعیتی اشاره کرد و افزود: اکنون مسیر وزارت بهداشت در بحث سیاست‌های جمعیتی به خوبی روشن شده است.

وی به قوانین سال 1364 در جهت کاهش جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: سرعت کاهش جمعیت کشور بسیار بیشتر از اهداف تعیین شده در سند توسعه‌ای مربوطه بوده است؛ به طوریکه در حال حاضر تعداد فرزندان هر خانواده حدود 1.79 است که مسلما باید در این زمینه اقداماتی انجام دهیم. این موضوع باید جزو سیاست‌های وزارت بهداشت و سایر سیاست‌گذاران مربوطه باشد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: البته بی‌تردید سلامت جامعه اولویت نخست وزارت بهداشت است و به دنبال آن هستیم که خدمات جامعه به ویژه سلامت مادر و کودک را حفظ کرده و آن را ارتقا دهیم. این موضوع در راس برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دارد. بر این اساس کیفیت مراقبت‌های مربوط به دوران بارداری در طول سال‌های اجرای برنامه‌های تشویقی افزایش جمعیت باید مد نظر باشد.

رخشانی، افزایش سن ازدواج در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: اکنون سن ازدواج برای مردان 27 و برای زنان 24 سال است. مسلما باید تدابیر و برنامه‌هایی برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شود.

وی به اقدامات انجام شده در جهت کنترل بارداری‌های پرخطر اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی سالهای گذشته به پدیده افزایش وزن و چاقی در کشور روبرو بوده‌ایم، به طوریکه 21 درصد نوجوانان و جوانان ما اضافه وزن و چاقی دارند که به دلیل ارتباط این موضوع با بیماریهای غیرواگیر باید از آن جلوگیری کنیم. مسلما در این زمینه نیز برنامه‌های خاص و ویژه‌ای خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها