ایران به دنبال کسب دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از احتمال مذاکره کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباره انتخاب دبیرکل جدید این مجمع در نشست تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۳۳۳

سیدمحمدعلی خطیبی طباطبایی در گفت‌وگو با شانا درباره انتخاب دبیرکل جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) گفت: این موضوع در دستور کار نشست تیرماه سران جی‌یی‌سی‌اف در مسکو نیست و سران کشورهای عضو به طور معمول به بحث درباره این موضوع‌ها نمی‌پردازند.

دومین اجلاس سران جی یی سی اف قرار است روزهای اول و دوم جولای (دهم و یازدهم تیرماه) در مسکو پایتخت روسیه، برگزار شود.این مقام ایرانی احتمال داد درباره انتخاب دبیرکل جدید جی یی سی اف در نشست وزارتی تهران تصمیم‌گیری شود.خطیبی اظهار کرد: ایران نیز قصد دارد در رقابت برای در اختیار گرفتن سمت دبیرکلی جی‌یی‌سی‌اف شرکت کند و مثل همیشه در این رقابت‌ها حضور فعال داشته باشد.

وی درباره نامزد ایران گفت: چون نامزد، نامزد ایران است انتخاب آن مراحلی دارد که در حال طی آن هستیم تا بتوانیم یک نامزد قوی و مطرح را معرفی کنیم. غول نفتی بریتیش پترولیوم دیروز اعلام کرد ایران مقام نخست ذخایر گازی جهان را احراز و روسیه را پشت سر گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها