معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان؛ به زودی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی تحول در آموزش و پرورش عنوان کرد: باید کیفیت، جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان ارتقا پیدا کند که در این مورد سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و اجرای نظام رتبه بندی به زودی صورت می گیرد.
کد خبر: ۵۶۰۹۰۱
اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان؛ به زودی

ابراهیم سحرخیز با بیان اینکه فقط دانشگاه های تربیت معلم و فرهنگیان، دانشجوی معلمی را پذیرش می کند، بیان کرد: پذیرش دانشجو معلمی در دانشگاه های تربیت معلم و فرهنگیان یکی از راه های ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان است.

سحرخیز نظام پرداخت معلمان و جذب و گزینش آن‌ها را از دیگر موارد ذکر شده در سیاست های ابلاغی بیان کرد و افزود: باید جایگاه معلمان نیز در ردیف اساتید دانشگاه، فناوران و پژوهشگران تعریف شود.

وی مطالعه سند تحول بنیادین را برای همه معلمان الزامی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری های نوین در آموزش و پرورش باید به زودی صورت گیرد و جایگزین روش های قدیمی و سنتی شود.

سحرخیز اعلام کرد: هنرستان های کشور باید توسعه پیدا کنند که در این راستا امسال 1700مدرسه به هنرستان های کشور افزوده شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اینکه هرچه از لحاظ مادی و معنوی در آموزش و پرورش سرایه گذاری شود باز هم کم است، یادآور شد: هر چند که در ابتدای راه هستیم اما قطار رو به رشد آموزش وپرورش روی ریل قرار گرفته و بسترهای آن فراهم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها