وزیر آموزش و پرورش گفت : جامعه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش سیاست های کلی نظام را درباره آموزش و پرورش که سه روز پیش مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند ، با جان دل پذیرا خواهند بود و در جهت اجرایی ساختن این سیاست ها گام خواهند برداشت.
کد خبر: ۵۵۹۳۶۳
عزم فرهنگیان دراجرای سیاستهای ابلاغی رهبری

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ حمیدرضا حاجی بابایی امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره چهل هزار دانش آموز و معلم شهید و نیز استاد شهید مطهری به تشریح چگونگی تهیه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش پرداخت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این سند براساس آموزه های قرآنی ، سیده معصومین ، اهداف امام راحل و دیدگاه های مقام معظم رهبری و بزرگان تهیه و پس از بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است گفت: براساس این سند از این پس تصویب هر قانونی در چارچوب سیاست های کلی آموزش و پرورش که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند ، خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نگاه نافذ مقام معظم رهبری درخصوص معلمین ، دانش آموزان و نیز مسائل آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش گفت: در این سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید براساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است اقدام شود.

وی افزود: در این سند و سیاست های کلی تصریح شده است که موضوع آموزش و پرورش از مهد کودک و پیش دبستانی تا دانشگاه باید تحت نظارت آموزش و پرورش مدیریت شود.

وزیر آموزش و پرورش تنها راه ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش را توجه ویژه به نظام تعلیم و تربیت داشت و گفت: میزان رشد یک جامعه براساس میزان رشد معلمین جامعه و توجه به این قشر سنجیده می شود.

وی افزود: نقشه جامع علمی کشور در راهبرد کلان به ارتقاء علمی و منزلت اجتماعی معلمان ، استادان ، فناوران و پژوهشگران تاکید دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها