«جام‌جم» از نظر کارشناسان و فعالان اقتصادی درباره ارز گزارش می‌دهد

ارز تک‌نرخی خوب است، اما فعلا نه!

نگاهی به نشست تهران

نشست دو روزه علما و بیداری اسلامی از دیروز در تهران آغاز شده است. این نشست با حضور صدها نفر از اندیشمندان و علمای جهان اسلام در حالی برگزار می‌شود که در کنار مباحث مطرح شده در این نشست پیام‌های پیرامونی آن دارای اهمیت ویژه ای است.
کد خبر: ۵۵۸۶۷۴
نگاهی به نشست تهران

نخست آنکه این نشست باردیگر به جهانیان نشان داد که ادعاهای غرب برای پروژه ایران هراسی در منطقه و کل جهان اسلام ادعاهای واهی است که هیچ پایه و اساسی ندارد. حضور علما و اندیشمندان جهان اسلام در تهران را میتوان سندی دیگر بر اعتماد امن اسلامی به جمهوری اسلامی ایران و نقش وحدت گرایانه آن در این عرصه دانست. تاکید حاضران در نشست بر نقش و جایگاه ایران در تحقق وحدت اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان ریشه‌های فرافکنی غرب را آشکار ساخت. این نشست نشان داد که ریشه ایران هراسی غرب برگرفته از اقدامات ایران برای وحدت امت اسلامی و ایجاد جبهه‌ای واحد در برابر دشمنان است. غرب به شدت از این رویکرد در هراس بوده لذا برای مقابله با آن تقلا می‌کند و به فرافکنی و ایران هراسی می پردازد.

دوم آنکه حضور گسترده علما و اندیشمندان در ایران باردیگر نشان داد که ادعای غرب مبنی بر انزوای ایران ادعایی واهی است و ایران هر روز جایگاه متعالی تری در معادلات منطقه و جهان ایفا می‌کند که شکستی سنگین برای دشمنان و بدخواهان است. این نشست نشان داد که ایران نه تنها تهدیدی برای سایر کشوها نمی‌باشد بلکه دغدغه حل مشکلات و چالشهای سایر کشورهای اسلامی و صلح و امنیت جهانی را دارد در حالی که غرب و صهیونیسم با ایجاد فضای منفی برآنند تا این حقایق را پنهان و پروژه ایران هراسی را جایگزین آن سازند.

این نشست را می‌توان نمودی دیگر از نقش آفرینی ایران برای یافتن راهکاری برای حل مشکلات منطقه و جهان اسلام دانست که گرایش سایر کشورها به آن می تواند زمینه ساز پایان چالشهای جاری در منطقه باشد.

در جمع بندی کلی از آنچه ذکر شد می‌توان گفت که نشست تهران در کنار دستاوردهای جمعی سندی دیگر برا واهی بودن ادعاهای ضد ایرانی غرب و نمودی از تلاش ایران برای تحقق اصل وحدت اسلامی بوده است. حقایقی که شکستی دیگر برای دشمنان ایران و مدعیان انزوای ایران است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
برچسب ها: همایش
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها