مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان از حضور 200 راوی رزمنده در یادمان های دفاع مقدس برای بیان حقایق جنگ تحمیلی به کاروانهای راهیان نور خبرداد.
کد خبر: ۵۵۰۹۹۵
حضور 200 راوی رزمنده در مناطق عملیاتی

عبدالمجید عقیلی گفت: در حوزه روایتگری اقدامات زیادی توسط نیروی های مسلح انجام شده است و هم اکنون در زیارتگاه های دفاع مقدس تعداد 200 راوی در محلهای تعیین شده مشغول روایتگری هستند.

وی افزود: راویانی که خود زمانی جزو رزمندگان بودند و در حال حاضر به جمع راویان پیوسته اند تا بدین شکل مشاهدات و تجربیات خود را به نسل جدید و آنهایی که دفاع مقدس را از نزدیک درک نکرده اند، انتقال دهند و در همین رابطه سکوهای روایتگری در مناطقی مانند طلائیه، شرهانی، شلمچه و فتح المبین ایجاد شده است.

عقیلی تصریح کرد: هشت سال جنگ تحمیلی را دفاع مقدس می خوانند به این دلیل که سبب شد حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتد و مقدس است به این دلیل که انگیزه حضور تمام نیروها در آن انگیزه الهی بود و می دانیم چیزی که به هر حرکتی تقدس می دهد انگیزه الهی است.

وی اظهارداشت: دفاع مقدس سمبلی از مقاومت ملت ما در برابر متجاوزان است که هر چه این سمبل را بیشتر به نسل جوان بشناسانیم، روحیه مقاومت در نسلها تقویت می شود. در بزنگاه های انقلاب که نیاز به نیروهای از جان گذشته هست، این روحیه و ترویج این فرهنگ بسیار برای ما حائز اهمیت خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان افزود: به همین دلیل نباید ارزشهای این هشت سال دفاع مقدس در گذر زمان به فراموشی سپرده شود به همین دلیل وظیفه راویان دفاع مقدس برای انتقال این مفاهیم و ارزشها به اعضای راهیان نور بسیار سنگین و کار آنها بسیار ارزشمند است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها