سردار ولی الله همت، برادر شهید همت در مصاحبه با رادیو گفتگو از حال و هوای جبهه های جنگ در ایام نوروز سخن گفت.
کد خبر: ۵۵۰۹۶۴
8 تحویل سال را در جبهه بود

رئیس هیئت رزمندگان غرب و شمال غرب اظهار داشت: «دفاع مقدس ما ارزشی بود و تنها جنگ میان دو کشور نبود؛ ما برای ارزش ها می جنگیدیم لذا در جبهه می دیدیم فرماندهان و سایرین به فرمان امام(ره) انجام وظیفه می کنند.»

وی افزود: «رزمندگان با وجود حال و هوای سال تحویل، جبهه را واجب تر می دانستند و حضور خود را در جبهه‌ها فراتر می کردند، فرماندهان نیز بدون استثنا در کنار رزمندگان بودند.»

سردار ولی الله همت ادامه داد: «رمز عملیات فتح المبین در شب سال تحویل داده شد و همه رزمندگان هجمه ای سنگین را به دشمن بردند و عملیات موفقیت آمیزی بود. در آن موقع هیچگاه نشنیدم از رزمنده ای که گله کند و درخواست مرخصی برای حضور در کنار خانواده داشته باشد.»

وی گفت: «جبهه ها حال و هوای ارزشمندی داشت. رزمندگان هفت سین را هم می چیدند، از سیر و سرکه خبری نبود و عشق و ایمان و وفاداری هفت سین رزمندگان اسلام بود.»

ولی الله همت اضافه کرد: «هشت سال تحویل را در جبهه بودم؛ بخشی در جبهه جنوب در مناطق دارخوین، شکست حصر آبادان و در غرب نیز در پاوه، سقز و بانه و... توفیق بود که در خدمت دوستان باشم.»

وی در ادامه به نقل خاطراتی از سردار شهید محمدابراهیم همت پرداخت و گفت: «بنده و برادرم دو سال و نیم تفاوت سنی داشتیم و ایشان دو سال از بنده بزرگ تر بودند. در جبهه فقط یک نوروز در کنار هم بودیم. در عملیات فتح المبین توفیق داشتم که در خدمت ایشان باشم و از نخستین روز عید تا 10روز بعد تا پایان عملیات در خدمتشان بودم.»

ولی الله همت افزود: «ما قبل از جنگ و پیروزی انقلاب سالیان زیادی باهم بودیم... مثل دو رفیق، و از این بابت خداوند را شاکر هستم، زمانی که انقلاب به پیروزی رسید به توصیه ایشان با هم وارد سپاه شدیم ، در زمان جنگ هم در عملیاتی مثل مسلم در کنار ایشان بودم و شاگردی کردم.»

وی در پایان یادآور شد: «صفای،تقوا و برخورد ایشان در میان دوستان و فامیل زبان زد است؛ ان‌شاالله خداوند توفیق دهد تا بتوانیم راه ایشان را ادامه دهیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها