اشپیگل:

آمریکا، تروریست‌ها را آموزش می‌دهد

به نوشته نشریه آلمانی «اشپیگل» حدود سه ماه است کارشناسان نظامی آمریکا مخالفان مسلح سوریه را در اردن آموزش نظامی می‌دهند و تا کنون ۲۰۰ نفر در این دوره‌های نظامی شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۸۹۵۷
آمریکا، تروریست‌ها را آموزش می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نشریه آلمانی اشپیگل نوشت: کارشناسان نظامی آمریکا حدود سه ماه است به مخالفان مسلح سوریه در اردن آموزش نظامی می‌دهند. برنامه‌ریزان این دوره‌های آموزش نظامی گفته‌اند تا کنون ۲۰۰ نفر در این دوره‌های نظامی شرکت داشته‌اند. گفته می‌شود بیشتر این افراد در ارتباط با سلاح‌های مدرن ضدتانک دوره می‌بینند تا بتوانند علیه تانک‌های ارتش سوریه عمل کنند.

این نشریه آلمانی می‌افزاید: بعضی از آموزش‌دهندگان ِ مخالفان مسلح سوریه، اونیفورم‌های نظامی به تن داشته‌اند. گفته می‌شود قرار است در آینده در دو اردوگاه در شرق و جنوب سوریه در مجموع ۱۲۰۰ نفر از اعضای ارتش سوریه آزاد دوره‌های آموزشی یک ماه‌و‌نیمه ببینند.

به گزارش اشپیگل، نیروهای امنیتی اردن در برنامه‌ریزی این دوره‌های آموزشی سهیم هستند. آنها با سه فرمانده پرنفوذ مخالفان دولت سوریه در منطقه درعا همکاری می‌کنند و قرار است از میان واحدهای متعدد مخالفان دولت در این منطقه که بیش از ده هزار نفر را شامل می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها