مواد محترقه را با خود حمل نکنید

1987 مورد حادثه چهارشنبه آخر سال گذشته

استاندار تهران تشریح کرد:

آخرین تدابیر اتخاذ شده برای چهارشنبه آخر سال

استاندار تهران با بیان این‌که پلیس با آمادگی کامل مردم را در چهارشنبه آخر سال همراهی خواهد کرد، گفت: دستگاه‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا افراد را از اقدامات خطرآفرین بر حذر دارند.
کد خبر: ۵۴۸۵۳۰
آخرین تدابیر اتخاذ شده برای چهارشنبه آخر سال

مرتضی تمدن درباره آخرین تدابیر اتخاذ شده برای چهارشنبه آخر سال نیز گفت: کارهایی که برای چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و فرهنگی دارد و نگاه دست اندرکاران استان تهران برای این روز معطوف به اطلاع رسانی است چرا که معتقدیم بیشترین نقش را شهروندان بر عهده داشته و همراهی خوبی را با مسئولان دارند.

وی افزود: هماهنگی با مسئولان دستگاه‌های مختلف و مرتبط با موضوع چهارشنبه سوری صورت گرفته این دستگاه‌ها موظف شدند اطلاع رسانی‌های لازم را در مورد رفتارهای پرخطر به اطلاع جوانان و خانواده‌ها برسانند تا در ایام نوروز افراد دچار گرفتاری و مشکلات نشوند.

تمدن از شهروندان خواست تا در معابر اصلی و خیابان‌های پر تردد که محل عبور و مرور همگانی است به رفتارهای پرخطر اقدام نکنند و گفت: البته در این رابطه پیام‌های آموزشی از طریق آتش نشانی، پلیس و اورژانس به شهروندان منتقل می‌شود.

وی با بیان این‌که طی سالهای اخیر با توجه به اطلاع رسانی به موقع و آموزش‌های لازم، حوادث ناشی از برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شدت کاهش یافته است، اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز حوادث ناخوشایندی را در این مراسم شاهد نباشیم.

تمدن با بیان این‌که پلیس با آمادگی کامل مردم را در چهارشنبه آخر سال همراهی خواهد کرد، گفت: دستگاه‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا افراد را از اقدامات خطرآفرین بر حذر دارند.

استاندار تهران درباره ظرفیت امدادرسانی اورژانس تهران نیز گفت: معتقدم ظرفیت امدادرسانی در اورژانس تهران می‌تواند بهتر از این باشد اما افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، چندین برابر این ظرفیت کار می‌کنند و آمادگی لازم را برای چهارشنبه آخر سال دارند.

چهارشنبه سوری هفته آینده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که عنوان شده مراسم چهارشنبه آخر سال یک روز قبل از تحویل سال برگزار می‌شود، گفت: همه باید تابع تقویم رسمی کشور باشیم، لذا هر روزی برابر تقویم رسمی کشور چهارشنبه آخر سال باشد، این مراسم در آن روز برگزار می‌شود.

تمدن در پاسخ به ایسنا، درباره ارتقا تجهیزات امداد هوایی اورژانس تهران نیز گفت: در حال حاضر شش بالگرد در دستگاه‌های مختلف وظایف خود را در ماموریت‌های امداد هوایی انجام می‌دهند، البته در ستاد مدیریت استان تهران سطحی برای این فعالیت‌ها تعریف شده که بتواند پوشش کاملی را برای استان داشته باشد.

وی افزود: در تهیه این تجهیزات باید اعتبارات لازم تامین شود، اما در حاضر پلیس، راهور، اورژانس و هلال احمر حدود هفت فروند بالگرد را در استان تهران برای امدادهای هوایی به کار می‌گیرند و در برخی موارد به استان‌های دیگر نیز امدادرسانی می‌کنند.

همچنین هوشنگ فولادی رییس مرکز اورژانس تهران نیز درباره طرحی که از سوی آتش نشانی مبنی بر استقرار آمبولانس و نیروهای اورژانس در مراکز آتش نشانی برای امدادرسانی منسجم تر مطرح اما با مخالفت اورژانس تهران مواجه است، گفت: در حال حاضر این طرح اجرا می‌شود و این دو دستگاه هماهنگ عمل می‌کنند.

وی در توضیح بیشتر گفت: هم اورژانس تهران و هم آتش نشانی در زمان وقوع حوادث به محض اطلاع حاضر می‌شوند، ضمن آنکه در حال حاضر در 9 پایگاه آتش نشانی اورژانس نیز مستقر است و اگر در پایگاه‌های دیگر اورژانس مستقر نیست، در نزدیکی پایگاه‌های آتش نشانی، اورژانس مستقر است و با هماهنگی ماموریت‌ها را انجام می‌دهند، لذا هیچگونه مخالفتی از سوی اورژانس برای اجرای این طرح وجود ندارد.

به گفته وی، اخیرا چند پایگاه در دست احداث را آتش نشانی پیشنهاد داده است که استقرار اورژانس در این مراکز در دست اقدام است که در آینده نزدیک در این پایگاه‌ها اورژانس مستقر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها