مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: امسال برای نخستین‌بار، مغازه‌های بازار ثبت جهانی تبریز در نوروز برای بازدید گردشگران باز خواهند بود.
کد خبر: ۵۴۷۴۷۱
مغازه‌های بازار ثبت جهانی تبریز نوروز باز خواهند بود

تراب محمدی گفت: براساس صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با ستاد تسهیلات سفر استان، امیدواریم دست کم دو سوم از حدود 8500 مغازه‌ی بازار تبریز در تعطیلات نوروز باز باشند،‌ چون بسته بودن مغازه‌ها از زیبایی بازار می‌کاهد‌، علاوه بر کالبد معماری بازار‌، باید به گردشگران در ایام نوروز خدمات داده شود.

وی با بیان این‌که برنامه‌های نوروز 92 در قالب جشنواره‌ی ملی «صدای بهار» در آذربایجان شرقی برگزار می‌شوند، افزود: کلیساهای واقع در این استان (سنت‌استپانوس و طاطائوس) امسال مرمت شدند و دیگر به سامان‌دهی و مرمت نیاز ندارند‌، فقط بحث نورپردازی آن‌ها باقی مانده است‌. همچنین قصد بهره‌برداری از یک کافی‌شاپ را در کنار این مجموعه کلیساها و رود ارس داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پایان مرمت «ارگ علیشاه» به‌عنوان یکی از آثار شاخص استان، اظهارداشت: با پایان یافتن کف‌سازی محوطه‌ ارگ، این مجموعه نیز برای نوروز آماده‌ حضور گردشگران می‌شود.

محمدی به تکمیل مرمت 40 مسجد تاریخی اشاره کرد و افزود: این مساجد همزمان با دیگر مساجد مرمت‌شده در کشور، افتتاح می‌شوند. (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: ارس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها