رودررو با پسری که به خاطر هیجان، سرقت می‌کرد

خلافکار پولدار

دو سارق حرفه ای که شبانه از ساختمان های نیمه کاره محدوده خیابان ولیعصر تهران لوازم ساختمانی سرقت می کردند با اقدام اطلاعاتی ماموران کلانتری ابوسعید شناسایی و بازداشت شدند.
کد خبر: ۵۴۳۱۰۷
دستگیری سارقان ساختمان های نیمه کاره

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، رییس کلانتری 112 ابوسعید از دستگیری دو سارق حرفه ای که با پرسه زنی در محلات خلوت و شناسایی خانه های خالی از سکنه، متروکه و در حال تخریب ضمن ورود غیر قانونی، اقدام به سرقت آهن آلات، لوازم با ارزش می کردند خبر داد و افزود: متهمان طی یک عملیات اطلاعاتی، بازداشت و از مخفیگاهشان مقادیر قابل توجه ای اموال مسروقه نیز بدست آمد.

این مقام مسوول در پلیس پایتخت با اشاره به اجرای طرح های هدفمند در قالب طرح امنیت محله محور که با توجه به آلودگی گسترده محدوده استحفاظی کلانتری 112 ابوسعید صورت می گیرد، گفت:در پی افزایش وقوعات سرقت لوازم ساختمانی از ساختمان های نیمه کاره و یا در حال ساخت؛ شناسایی و دستگیری سارقین و افرادی که مبادرت به این عمل مجرمانه می نمایند به طور ویژه در دستور کار عوامل تخصصی این یگان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به وجود بافت فرسوده در قسمت هایی از سطح حوزه این یگان که در نواحی مرکزی پایتخت قرار دارد و عملیات بازسازی و نوسازی ساختمان های مسکونی چندین ساله که با شدت و سرعت زیادی توسط شهروندان و پیمانکاران مربوطه پیگیری می شود همین امر موجبات سوء استفاده افراد قانون گریز و خلافکار را فراهم آورده است.

سرگرد کیومرث حسنوند اظهارداشت:یکم اسفندماه ماموران کلانتری ابوسعید از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اطلاع یافتند دو سارق وارد یکی از ساختمان های در حال تخریب شده و تعدای از اموال این ساختمان را به سرقت بردند.با توجه به نوع سرقت که احتمال می رفت از سوی سارقین معتاد صورت گرفته باشد ماموران با زیر نظر قرار دادن مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی جند تن از سارقین و رد زنی اموال مسروقه شدند.

وی افزود: با تجمیع اطلاعات بدست آمده مراتب به مقام فقضایی منعکس و پس از هماهنگی با بازپرس دادسرای ناحیه 11 تهران صبح رور دوم اسفندماه ماموران معاونت تجسس کلانتری به پاتوق و مخفیگاه سارقین در محدوده میدان قزوین اعزام و در عملیات پلیسی موفق شدند ضمن دستگیری دو تن از متهمان که «ابوالفضل. الف» و «ناصر . ر» نام داشتند در بازرسی از پاتوق آنان نیز مقادیر قابل توجه ای اموال مسروقه کشف کنند.

رییس کلانتری 112 ابوسعید یادآورشد: متهمان پس از دستگیری بلافاصله به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های فنی قرار گرفتند. نامبردگان هرچند ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شده و ادعا می کردند اموال متعلق به خودشان است اما زمانیکه اموال از سوی مالکان و شکاتی که از ساختمان های نیمه کاره آنان سرقت شده بود شناسایی شدند؛ در نهایت لب به سخن گشوده و به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشتند:با پرسه زنی در محلات، ساختمان های نیمه کاره بدون نگهبان و یا خالی از سکنه را شناسایی و در تاریکی شب اقدامات مجرمانه خود را عملی و اموال را پس ز سرقت به مخفیگاه خود منتقل و به منطقه خلازیر بارگیری و در آنجا به صورت ضایعات به فروش می رساندیم.

سرگرد حسنوند با اشاره به اینکه توجیه واحدهای گشتی و پرسنل عملیاتی این یگان و همچنین آموزش مالکین ساختمان های نیمه کاره و استفاده از نگهبان محله تاثیر بسزایی در کاهش اینگونه جرایم دارد، خاطرنشان کرد:تحقیقات تکمیلی برای شناسایی شکات احتمالی و سرقت های مشابه در دستور کار است که با تجمع اطلاعات و اخذ دستورقضایی متعاقباً در خصوص شناسایی افراد مالباخته اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

newsQrCode
برچسب ها: سارق سرقت خلافکار
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
۰
۰
واقعا خسته نباشید خدا قوت بایستی با اینها برخورد جدی بشود باز هم فردا آزاد میشوند

نیازمندی ها