لزوم معرفی عشایر به عنوان مقصدی در ایام نوروز

معاون گردشگری و رئیس ستاد برگزاری اولین جشنواره کوچ عشایر، بر لزوم معرفی عشایر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در ایام پرترافیک سفر مانند نوروز تاکید کرد.
کد خبر: ۵۳۷۲۱۱
لزوم معرفی عشایر به عنوان مقصدی در ایام نوروز

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «منوچهر جهانیان» با بیان این مطلب گفت: همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر و در راستای انسجام و وحدت بین اقوام ایرانی 12 استان از جمله تهران، ابرز، قم، مرکزی، اصفهان در برنامه کوچ نمادین عشایر تهران شرکت کردند.

وی وحدت و انسجام بین عشایر را موجب خنثی شدن توطئه‏های دشمن خواند و افزود: وحدت، هماهنگی و همدلی بین عشایر و اقوام موجب سرفرازی کشور است و این تعامل توطئه‏های دشمن را خنثی می‏‌کند.

معاون گردشگری کشور ایران را در مجموع دارای 102 ایل خواند و بیان کرد: امروز آغاز نخستین جشنواره ملی صدای عشایر است که عشیار 31 استان کشور در طول 6 روز به معرفی آیین، آداب، رسوم و... خود می‏پردازند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ظرفیت‏های گردشگری، هنرهای سنتی، صنایع دستی، موسیقی، غذا، پوشاک و سایر بخش‏های زندگی عشایر در معرض دید مردم قرار می‏‌گیرد.

جهانیان خاطر نشان کرد: معرفی و شناساندن آیین‏، آداب و رسوم عشایر موجب جذب گردشگران به خصوص در ایام پیک سفر به دیدار از این ظرفیت‏های بکر کشور می‏‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها