معاون قضايي رييس كل و دبير كاهش جمعيت كيفري دادگستري استان اصفهان:

آزادي 108 زنداني در هفته قوه قضاييه

5 سال پیش در بازرسی از مخفیگاه متهم120 ساعت فیلم غیراخلاقی از قربانیان او به دست آمده بود

طناب‌دار به تبهکاری روباه پیر پایان داد

پیش از ظهر دیروز طناب دار در زندان مرکزی اصفهان به زندگی تبهکاری پایان داد که 37 زن و دختر را با ترفندهای مختلف به دام انداخته و به آنها تجاوز کرده بود و به همین دلیل به «روباه پیر» شهرت داشت. به گزارش فارس، محمدرضا حبیبی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در حاشیه مراسم اعدام «روباه پیر» با اشاره به جرایمی که توسط این فرد صورت گرفته بود، گفت: 37 زن و دختر توسط این پیرمرد مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و این حکم پس از 4 سال بررسی پرونده در دادگستری اصفهان، توسط مجریان قانون اجرا شد. دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به اعتراض متهم نسبت به رأی صادر شده اشاره کرد و افزود: پس از اعتراض مرد 67 ساله به رأی صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این پرونده از سوی قضات دیوان تایید شد.
کد خبر: ۴۳۳۹۲۴

این مرد که به 37 زن و دختر جوان تعرض کرده بود، پیش از این در دادگاه کیفری استان اصفهان محاکمه و به اعدام محکوم شده بود که رای صادره یک‌بار نقض شد اما بار دیگر دادگاه تجدیدنظر برای او حکم مرگ صادر کرد. احمد از سال 85 در زندان به سر می‌برد.

حبیبی با اشاره به این‌که زنان و دختران باید با آگاهی کامل در جامعه حضور داشته باشند، تصریح کرد: در جامعه برخی از اشخاص به دنبال اغفال و سوء‌استفاده جنسی از زنان و دختران هستند و این قشر از جامعه باید نسبت به این افراد، بیدار و هوشیار باشند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای مجازات‌های مشخص شده در قانون نسبت به افرادی که آثار مستهجن را در سطح جامعه توزیع و نگهداری می‌کنند، تاکید کرد: مجازات این اشخاص با مجازات مشخص شده برای متهمان به تجاوز به عنف برابر است و ایجاد امنیت و آرامش برای تمام مردم با اعمال موارد قانونی نسبت به قانون‌شکنان تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: افرادی که در راستای تهیه و توزیع آثار مستهجن فعالیت می‌کنند به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته می‌شوند و با این عنوان مجرمانه مجازات خواهند شد.

شیوه‌های شکار روباه پیر

رسیدگی به پرونده مرد محکوم 5 سال پیش با شکایت 37 زن و دختر آغاز و با سرنخ‌هایی که در این ارتباط به دست آمد، متهم دستگیر شد.

در این مرحله فاش شد مرد میانسال برای به تله انداختن طعمه‌هایش از روش‌های مختلف استفاده می‌کرد. یکی از شگردهای او این بود که با شناسایی خانواده‌هایی که فرزند معلول داشتند در نقش مامور بهزیستی و به بهانه کمک‌رسانی به این منازل راه می‌یافت و زنان و دختران جوان خانواده را با ترفندهای پیچیده به خانه خود می‌کشید و مورد آزار قرار می‌داد.

اولین شکایت

اولین شکایت علیه احمد در آذر سال 85 در قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر اصفهان مطرح شد. شاکی زن جوانی بود که یک دختر معلول داشت و احمد برای اغفال وی از عنوان جعلی استفاده کرده بود. این زن به ماموران گفت: «احمد چندی قبل به عنوان مامور بهزیستی به خانه ما آمد و ادعا ‌کرد قصد دارد به دختر معلولم کمک کند. رفت و آمدهای این مرد به منزل من به این بهانه ادامه داشت و احمد کم‌کم با من طرح دوستی ریخت و یک روز مرا به بهانه‌ای به خانه‌اش دعوت کرد. او در آن خانه مرا مورد آزار جنسی قرار داد و روز بعد یک سی‌دی برایم فرستاد که نشان می‌داد از صحنه تعرض به من فیلمبرداری کرده است. احمد به من گفت برای این‌که فیلم را منتشر نکند باید به خواسته‌هایش تن بدهم. او به افراد زیادی بدهکار بود و قصد داشت به جای بدهی‌اش مرا در اختیار دیگران قرار بدهد ولی من تصمیم گرفتم علیه او شکایت کنم.»

ماموران بعد از شنیدن حرف‌های این زن خانه احمد را به صورت نامحسوس تحت کنترل درآوردند و به تحقیق درباره زندگی متهم پرداختند. آنها فهمیدند احمد 2 همسر دارد و خانه‌ای را به منظور اغفال زنان و دختران تهیه کرده و رفت و آمدهای مشکوکی به این منزل صورت می‌گیرد.

در ادامه فاش شد این مرد یک مرکز فساد را هدایت می‌کند. سرانجام ماموران بعد از اطمینان از صحت گزارش‌های اعلام شده با حکم قضایی به خانه احمد رفتند و پس از بازداشت او به بازرسی از خانه‌اش پرداختند، آنها متوجه شدند این مرد در اتاق خواب خود دوربین مداربسته کار گذاشته است. کشف چندین سی‌دی از صحنه‌های تعرض به زنان و دختران جوان نشان می‌داد تعداد قربانیان این مرد فقط به همان یک شاکی ختم نمی‌شود.

120 ساعت فیلم از جنایت

ماموران در حالی بازجویی از احمد را آغاز کردند که 120 ساعت فیلم از صحنه‌های تجاوز این مرد به دست آمده و 11 مرد دیگر نیز به اتهام همدستی با وی دستگیر شده بودند. در جریان تحقیقات 37 زن و دختر جوان علیه او شکایت کردند و از جنایت‌های احمد پرده برداشتند.

در این مرحله فاش شد متهم برای به دام انداختن طعمه‌هایش از روش‌های مختلف استفاده می‌کرد. یکی از شگردهای او این بود که متهم مقابل دبیرستان‌های دخترانه کشیک می‌داد و با تعقیب دختران به محض این‌که می‌دید آنها با پسری صحبت می‌کنند یا قدم می‌زنند از آنها عکس می‌گرفت و سپس دختران دانش‌آموز را با این تهدید که عکس‌ها را در اختیار پدر آنها قرار می‌دهد به خانه‌اش می‌کشاند و به آنان تجاوز می‌کرد.

متهم بعد از اغفال هر طعمه فیلم تهیه شده را برای او می‌فرستاد و تهدید می‌کرد اگر با مردانی که او می‌گوید رابطه برقرار نکنند فیلم را تکثیر خواهد کرد. ماموران همچنین فهمیدند احمد برای مرعوب کردن طعمه‌هایش از عناوین جعلی مامور امنیتی و انتظامی استفاده کرده است.

محاکمه و مجازات

پرونده این روباه پیر بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی به دو بخش تقسیم شد؛ قسمت اول شامل: اتهاماتی همچون دایر کردن مرکز فساد و جعل عنوان، تهیه فیلم‌های غیراخلاقی، شرب خمر و رابطه نامشروع بود که در اختیار شعبه 120 دادگاه عمومی اصفهان قرار گرفت و قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان اصفهان نیز مسوول رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف شدند. احمد در نهایت گناهکار شناخته و به اعدام محکوم شد اما وی به رای صادره اعتراض کرد.

در حالی که رسیدگی به پرونده این مرد که به روباه پیر مشهور شده بود، ادامه داشت، شاکیان از پیگیری شکایت‌شان صرف‌نظر کردند، به همین دلیل دیوانعالی کشور رای صادره را نقض و پرونده را بار دیگر به دادگاه کیفری فرستاد. احمد برای دومین مرتبه محاکمه و باز هم به مرگ محکوم شد که این رای سرانجام به تایید دیوانعالی کشور رسید.


بیشتر بخوانید: زیر چتر قانون در قانون چه مجازات‌هایی برای انواع تعرض‌ به زنان در نظر گرفته شده؟


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها