محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور گفت: اوباما بزرگ‌ترین و آخرین شانس آمریکا برای ایجاد تغییر واقعی و اصلاح چهره آمریکا در جهان است و اگر از این فرصت بخوبی استفاده نشود، دیگر چنین موقعیتی تکرار نخواهد شد.
کد خبر: ۳۲۶۹۱۶

به گزارش ایرنا، احمدی‌نژاد در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز در خصوص دلایل اصلاح ساختار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: یکی از اشکالات ان.پی.تی که باید اصلاح شود، این است که این مرکز بین‌المللی بعضا به جای این‌که جلوی تولید بمب اتم را بگیرد، برای اعضای فاقد بمب مزاحمت ایجاد می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: شرایط کنونی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌گونه‌ای است که ظاهرا هر کس بخواهد از حقوق قانونی استفاده کند، با موانع گوناگونی مواجه است اما در صورتی که غیر قانونی عمل شود، هیچ مانعی وجود ندارد. لذا وجود این اشکالات، ضرورت ایجاد اصلاح در این سازمان را افزایش داده است و این‌که تاکنون چند نشست برای اصلاح ان.‌پی.‌تی برگزار شده، نشان‌دهنده نقص آن است. احمدی‌نژاد تصریح کرد: آژانس حق دخالت در صنایع موشکی و فعالیت‌های هوا فضای هیچ کشوری را ندارد. در ان.پی.تی هم هیچ حقی در این باره به عهده آژانس گذاشته نشده است، اینها همه اشکالات ان.پی.تی است که باید رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها