وحید شمسایی؛ چهره شاخص فوتسال ایران

همیشه با جام

از آن نگاه حسرت‌‌آلود به جام قهرمانی فوتسال آسیا درفینال۲۰۲۲تا بالا بردن جام آسیا در سال ۲۰۲۴ و آن جملات احساسی پس از فتح جام ملت‌های آسیا در ارتباط زنده تلویزیونی. آنجا که با شور و حرارت خاصی این قهرمانی را به مردم ایران و پدرش تقدیم کرد.
کد خبر: ۱۴۵۴۸۵۸
نویسنده رضا پورعالی - دبیرگروه ورزش
 
صحبت از وحید شمسایی است، مرد رکوردها و جام‌های فوتسالی؛ مردی که نامش در فوتسال ایران با قهرمانی عجیبن شده است. چه آن زمان که با چرخش‌های پشت به دروازه‌اش، هر دفاع و دروازه‌بانی را غافلگیر می‌کرد تا الان که با ژستی آرام در کنار خط طولی زمین، آرامش را به کل تیم تزریق می‌کند. وحید در کلکسیون افتخاراتش یک جام قهرمانی بین‌المللی درعرصه مربیگری کم داشت که آن راهم گرفت. البته وحید شمسایی هیچ وقت به کم راضی نمی‌شود. منتظر رکوردهای بعدی او در قامت سرمربی باشید.

۳۹۲
دست نیافتنی‌ترین عدد فوتسال ایران همین عدد است؛ ۳۹۲. تعداد گل‌هایی که وحید شمسایی با پیراهن تیم‌ملی زد شاید هرگز توسط فوتسالیست ایرانی دیگری شکسته نشود. وحید سال‌ها آقای گل فوتسال جهان هم بود تا این‌که فالکائوی برزیلی از این رکورد عبور کرد. حالا فالکائو با ۴۰۱ گل زده آقای گل فوتسال جهان است و وحید شمسایی در جایگاه دوم قرار دارد.

۱۲
قصه سرمربیگری تیم‌ملی فوتسال از محمد مایلی‌کهن در سال ۱۳۷۱ شروع شد و وحید شمسایی دوازدهمین مربی است که روی نیمکت ایران نشسته است.محمد مایلی‌کهن، فرهاد کاظمی، منصور پورحیدری، سعید آخوندی، حسین شمس (دو مقطع)، ویکتور هرمانس، محمد‌حسن انصاری‌فرد، ژوراندیرو، علی صانعی، خوزه کاندلاس، محمد ناظم‌الشریعه و حالا وحید شمسایی.در این جمع شمس ۵بار، انصاری‌فرد۳بار، ناظم‌الشریعه ۲ بار وهرمانس، ژوراندیرو و شمسایی هر کدام یک بار ایران را قهرمان آسیا کردند.

۱+۱۱
۱۲قهرمانی با تیم‌ملی فوتسال درتورنمنت‌های مختلف وحید شمسایی را به چهره‌ای طلایی در فوتسال ایران بدل کرده است. اوبه عنوان بازیکن ۸ بار با تیم‌ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد، یک بارقهرمان بازی‌های داخل سالن آسیا شد، یک بار قهرمان جام کنفدراسیون‌ها و یک بارهم قهرمان بازی‌های غرب آسیا. به این۱۱قهرمانی، قهرمانی اخیر تیم‌ملی فوتسال با سرمربیگری وحید شمسایی را هم باید اضافه کرد. این عدد همچنان می‌تواند بیشتر و بیشتر شود. 

۲۳

قهرمانی‌های وحید شمسایی در دوران بازی و مربیگری، در تایلند به عدد ۲۳ رسید. او که در دوران فوتسالش ۱۱ قهرمانی ملی و ۸ قهرمانی باشگاهی در کارنامه‌اش ثبت شده، در دوران مربیگری هم برای چهارمین بار طعم شیرین قهرمانی را چشید.۳ قهرمانی قبلی او به عنوان مربی در سوپرلیگ فوتسال ایران بود و حالا برای نخستین بار در سطح بین‌المللی و به عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران جام‌قهرمانی فوتسال آسیا را بالای سر برد.او دوسال پیش هم تا مرز قهرمانی آسیا به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال پیش رفت اما نایب‌قهرمان آسیا شد.

یک استقلالی تمام عیار
وحید شمسایی تنها بازیکن فوتسال ایران است که یک بار با پیراهن استقلال در جام باشگاه‌های آسیا سال‌ ۲۰۰۳مقابل الهلال بازی کرد. شناسنامه آبی شمسایی به همین یک‌بازی با پیراهن آبی استقلال خلاصه نمی‌شود چون او همراه با تیم فوتسال استقلال ۲ بار قهرمان و ۲ بار نایب قهرمان فوتسال ایران شد. او از آن دست استقلالی‌هایی است که هر وقت پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا بازی دارد، از برد نماینده سرخپوش فوتبال ایران خوشحال می‌شود.

۲۴ سال قهرمانی در آسیا
۲۰۰۰  قهرمانی
۲۰۰۱  قهرمانی و آقای گل
۲۰۰۲  قهرمانی و آقای گل
۲۰۰۳  قهرمانی، آقای‌ گل و بهترین بازیکن جام
۲۰۰۴  قهرمانی و آقای گل
۲۰۰۵   قهرمانی و آقای گل
۲۰۰۷  قهرمانی و بهترین بازیکن جام
۲۰۰۸  قهرمانی، آقای‌ گل و بهترین بازیکن جام
۲۰۲۴  قهرمانی به عنوان سرمربی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها