وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مخالف واردات تراکتور نیستیم، گفت: در تولید تراکتور به جایی رسیده ایم که تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند.
کد خبر: ۱۴۵۴۷۸۳
نویسنده بهروز فروغی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران افزود: خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند زیرا منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد.

وی تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر در تولیدات تراکتور توانمند شده ایم و قدرت داریم و بهترین تراکتور دنیا را تولید می کنیم که از واردات نمی ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وی افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی هایی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب باز کرده ام.

علی‌آبادی اضافه کرد: وقتی تراکتورهای ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد، چرا باید به فکر واردات باشیم؟

وی گفت: در این تفکر حتما روزنه ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

این مقام ارشد کشور در حوزه صنعت با بیان اینکه تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور به شمار می رود و نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می کند، اظهار کرد: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه های تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود .

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی نیز گفت : از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گذشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده اضافه کرد : وزارت صمت و زیر مجموعه های آن در مباحث ارزی بیشترین همراهی را با تراکتورسازی دارند اما متاسفانه نامه های ما در بروکراسی هایی بنام بانک مرکزی خاک می خورند و این گروه نمی تواند از ارزی که حاصل کرده بهره مند شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها