سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید پنبه کشور روبه افزایش است
مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید پنبه کشور روبه افزایش است

همایش توسعه کشت محصولات کم آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به همت سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در گرگان برگزار شد.
همایش توسعه کشت محصولات کم آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به همت سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۵۴۴۰۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این همایش ابتدا دکتر برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با تشریح اقدامات و فعالیتهای سازمان به بیان سیمای جهادکشاورزی استان پرداخت و گفت:ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از راهبردهای مهم جهادکشاورزی استان در سال جدید است.

وی افزود: نزدیک به ۸۸ درصد از طرح الگوی کشت در استان محقق شده است و با تلاش کارشناسان و مجموعه مدیران و همت و همکاری کشاورزان ۴۹ درصد کاهش سطح کشت برنج در استان اتفاق افتاد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: ما از نظر دانش فنی کشاورزی در خاورمیانه حرف های زیادی برای گفتن داریم و خانواده بزرگ کشاورزی استان تلاش می کند در مسیر دانش بنیان حرکت کند.

در ادامه حجت الاسلام سائری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با تاکید بر لزوم توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است افزود:

مسوولان باید تسهیل گری نمایند و فرصتهای حضور مردم را فراهم کنند و مشارکت مردم کلید جهش تولید است.

وی افزود: وظیفه مسوولان این است که راه را برای حضور و مشارکت مردم باز کنند.

دکتر قربانی رییس موسسه تحقیقات پنبه کشور در سخنانی با بیان اهمیت کشت پنبه و لزوم توجه به کشت این محصول استراتژیک در استان گفت:

میانگین عملکرد الیاف پنبه در ایران ۸۸۰ کیلوگرم در هکتاراست در صورتی که در جهان میزان میانگین ۷۵۰ کیلوگرم در هکتار است و ایران از لحاظ میانگین عملکرد در سطح از دنیا جلوتر است و اگر بتوانیم سطح زیر کشت در طرح الگوی کشت را اجرا کنیم می توانیم به مرحله خودکفایی برسیم.
وی افزود: باید به سمتی برویم که کشاورزی را دانش بنیان کنیم و مدیریت بهینه زراعی را در پیش بگیریم که همگی باعث افزایش عملکرد محصول می شود.

دکتر صابری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز گفت:
یکی از راهکارهای افزایش بهره وری آب در شرایط خشکسالی، استفاده از گیاهان مناسب در اقلیم ماست و  تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کم آب بر، راه حل خشکسالی است.
بیان مشکلات و دیدگاهها توسط کشاورز نمونه پنبه کار از دیگر بخش های این همایش بود.
درپایان این همایش کشت نمادین پنبه درمزرعه مجاور سالن همایش انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها